Your Magic Blog: TABUNG ENERGY

Friday 5 July 2019

TABUNG ENERGY



Ilmu ini beberapa kali saya tulis tahun-tahun lalu.

Bahawa untuk membolehkan kita mudah materialised energi menjadi materi (benda), kita perlu ‘modal’.

Pertama, modal untuk mengakses dan menyelaraskan diri dengan sumber energi tanpa batas, iaitu vibrasi tinggi seperti rasa cinta, syukur, bahagia, damai dan makrifah.

Kedua, modal energi vibrasi rendah (chi) untuk dibentuk menjadi materi (benda).
Chi ini diperolehi daripada elemen-eleman alam. Misalnya dari elemen udara yang paling mudah, dihimpun di tantien (bawah pusat) melalui pernafasan yang benar.

Saya lihat daripada pengalaman, orang-orang yang memiliki simpanan energi yang besar di tantien, hudupnya akan lebih sihat secara fizikal, harmoni secara emosional, dan berlimpah secara material.

Mengapa?
Kerana modalnya energi besar untuk menciptakan material anytime dia berhajat.
Jadi bergetar tinggi saja tidak sempurna, harus juga ada fix deposit energi yang berlimpah di tantien.
Semoga tulisan ini jadi panduan bagi yang sedang mencari jawapan.

 *******************

Ada waktu saya begitu sensitif, mudah tersinggung dan emosional.
Dari sudut energi, ketika itu bank-bank energi di badan saya sedang kekurangan energi. Banyak pemakaian dan pembuangan energi telah berlaku.

Kekurangan energi begini saya perhatikan akan memberi impak negatif pada kesihatan saya, keharmonian mental saya, dan lebih luas pada aspek spiritual, ia mempengaruhi pergaulan, aliran rezeki, dan banyak kondisi-kondisi hidup.

Saya juga perhatikan, keadaan dan kejadian malang dan sial sering saya alami ketika saya sedang ‘low energy’. Saya mengambil kesimpulan bahawa energi pada pusat-pusat energi manusia menjadi penentu semua aspek kehidupannya.

Penyelesaiannya, saya perlu rest dan reload energi. Cara terbaik menurut saya adalah dengan melakukan. menyerapan energi melalui pernafasan perut. Cara lebih advanced adalah dengan membelokkan aliran kundalini ke tantien/chi hai.

Makin besar suatu hajat atau target yang saya perlu capai, makin harus lebih besar energi yang saya perlukan, itu ertinya harus lebih banyak meditasi mengumpul energi.

Saya juga perhatikan, kalau saya memaksa mencapai suatu target ketika energi saya tidak cukup, maka sistem energi semesta akan ‘memberikan loan energi’ kepada saya, iaitu energi-energi dari orang lain. Namun bunganya mahal. Biasanya akan banyak cerita di belakang hari, cerita yang merugikan dan menyesalkan.

Maka saya belajar lagi, harus sabar dan kekal konsisten. Kalau energi sudah cukup kuat, semua akan terjadi pada waktunya. Tetaplah kuatkan energi, jangan jadi penunggu-penunggu pasif.
... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...