Your Magic Blog: •SEMUANYA BERBALOI•

Tuesday 30 July 2019

•SEMUANYA BERBALOI•



Destinasi yang indah selalunya harus ditempuh melalui kos yang mahal, perjalanan yang jauh memakan masa yang panjang serta jalan yang banyak cabaran.

Seperti itu dalam hidup ini, impian-impian yang besar dan membahagiakan sering harus ditempuh dengan kos yang mahal, perjalanan yang memakan masa yang panjang serta jalan berliku penuh cabaran.

Tapi di akhir perjalanan, ketika kita telah sampai kita akan pandang ke belakang dan berkata, "Perjalanan yang saya tempuh untuk ke sini sangat berbaloi dengan apa yang ada di hadapan saya sekarang ini".

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Banyak orang harus sakit teruk untuk menyedari pentingnya sihat. Dari sakit itu diri mereka mula menjaga dan merawat kesihatan dengan begitu baik sehingga akhirnya mereka hidup begitu sihat sampai waktunya pulang menemui Tuhan.

Banyak orang harus melalui fasa muflis, dihina dan dicemuh, untuk kemudian memiliki kekayaan berlimpah. Dari fasa derita mereka belajar tentang kesabaran, kecekalan, kesungguhan, keberanian, cinta, syukur dan kepasrahan yang akhirnya menghantar mereka ke puncak kekayaan yang lestari sampai keturunan terakhir.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Mesejnya.......

Jika sekarang anda menderita tentang apapun masalah dan persoalan hidup, ingatlah bahawa anda sedang dalam proses dan perjalanan menuju suatu tahap kehidupan yang jauh lebih baik dan bahagia.

Yang indah itu memang sulit dan mahal harganya. Kalau mudah dan murah, semua orang boleh memilikinya dan pastilah itu tidak lagi istimewa.

Saya selalu percaya, orang-orang yang sedang mengalami ujian berat dalam hidup itu bakal sukses besar.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Untuk sebuah berlian menjadi sangat cantik berkilau dan berharga begitu mahal, dalam proses pembentukannya ia harus menerima tekanan sangat tinggi di perut bumi serta haba yang begitu panas. Tapi at last, semua itu berbaloi.

Yaa semua itu berbaloi.

Salam cinta penuh kedamaian 😊🙏

... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...