Your Magic Blog: KEYAKINAN MELALUI TELAPAK TANGAN

Monday 29 July 2019

KEYAKINAN MELALUI TELAPAK TANGAN



Pawang, bomoh dan dukun selalunya suka ambil tangan saya.

Katanya mahu membaca garis-garis nasib nasib di tapak tangan. Dan mereka selalunya terkejut kerana tertilik ayat seperti di dalam gambar ini di garis tangan saya🤣

Ada mazhab yang percaya pada suratan nasib di tapak tangan. Ada pula mazhab yang percaya pada rumus nombor-nombor, serta bintang-bintang horoskop di langit, dan bermacam lagi rumus.

Namanya kepercayaan, maka setiap orang bebas untuk percaya apa dia mahu.

Kalau menurut mazhab umar paranorms pula, memang hal-hal tersebut ada pengaruh kepada diri seseorang, let say 5-10%.

Ada hukum minor dan hukum major. Hukum major adalah hukum semesta atau Sunnatullah. Salah satunya “Law of Belief” yang kini nama seksinya adalah “Law of Attraction”.

Apa kita percaya itu kita dapat. Kalau percaya aturan garis nasib di tangan, itulah kita dapat. Kalau percaya aturan bintang-bintang di langit, itulah kita dapat. Kalau percaya susunan kad tarot, flip coin, dan sebagainya lagi maka semesta hanya merespon apa yang kita YAKINI kerana begitulah setting Sunnatullah dari sananya. Bahasa ketuhanannya, “Aku (Tuhan) mengikuti prasangka hamba-hambaKu”.

Yakin atau Percaya, itu kerja Rohani kita. Di level spiritual yang tinggi, Rohani kita adalah percikan Daya ilahi. Kerana itu hukum yang melibatkan Rohani kita lebih Major dan Powerful dari hukum-hukum luaran.

The world without (kejadian) is a reflection of the world within (rohani).

Namun sekali lagi, kita bebas nak percaya apa kita nak. Kita bebas nak pilih mazhab mana kita suka. Pada akhirnya, setiap pilihan kita akan kita tanggung dan nikmati sendiri.

Dalam soal kebenaran di dimensi dualiti yang kita diami ini, tiada yang benar-benar salah dan tiada yang benar-benar benar.

Yang penting untung 🤣

Silakan share.

... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...