Your Magic Blog: •Belajar Ikhlas•

Tuesday 23 July 2019

•Belajar Ikhlas•



Loncatan Energi mengajar saya untuk belajar melepaskan ikatan-ikatan perasaan.

Dengan kata lain, belajar Ikhlas.

Ketika ada yang copy tulisan-tulisan saya, tanpa credit nama saya, saya belajar ikhlas. Saya berharap banyak orang akan dapat manfaat dari tulisan tak seberapa itu.

Kalau pun ada yang meng-copy modul pembelajaran di Qi Center, saya berusaha ikhlas. Mudah-mudahan banyak orang mencapai kepuasan jiwa dengan menemui apa yang dicarinya di situ.

Kalau pun ada yang meng-copy Wangian 7 Aura, saya juga ikhlas. Mudah-mudahan dia dapat untung dan manfaat sebesarnya.

Kalau ada orang yang mengata di belakang saya, atau membenci saya, atau menyihir saya... Saya hanya berharap dengan perbuatan itu dirinya jadi puas dan bahagia.

Tapi mudah-mudahan tiada ya, sebab saya juga takut di sihir 😅

Apa yang jelas adalah...... Makin luas dan besar rasa cinta kasih di hati, makin terasa ingin saya membahagiakan orang lain dengan semua cara yang saya terdaya.

Kerana cinta itu hanya memberi dan memberi. Kalau berkorban, itu masih terasa ada beban dan terpaksa. Kalau memberi dan memberi, itu ada ikhlasnya. Dan dari sinilah maqam Bahagia akan diperolehi, iaitu maqam yang jauh lebih tinggi.

Dengan banyak memberi, melepaskan dan ikhlas, rezeki kita tidak akan tertutup. Bahkan akan semakin terbuka dari seluruh penjuru langit dan bumi.

Ego lah yang mencipta ilusi kekurangan. Menurut ego kita, kalau orang meniru karya saya, rezeki saya jadi sedikit.

Memang benar ini.... Tapi rezeki jadi sedikit bukan sebab karya kita di tiru, akan tetapi sebab ANGGAPAN kita akan terjadinya kesempitan rezeki akibat karya di tiru itu.

KESEDARAN lah yang jadi SEBAB utama naik dan turun, derita dan bahagia, kaya dan miskin. Bukan hal-hal fizikal yang lain.

Saya masih belajar Ikhlas. Masih selalu gagal dan melencong jadi ego, tapi saya teruskan belajar dan melatih diri.

Ini pelajaran dan perjuangan sepanjang hayat. Ia perkara yang menarik, bukan menyusahkan.

... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...