Your Magic Blog: WANG SEBAGAI ALAT, BUKAN SEBAGAI MATLAMAT

Friday 28 June 2019

WANG SEBAGAI ALAT, BUKAN SEBAGAI MATLAMAT


Saya perhatikan, ketika saya kejar wang dan menjadikan ia sebagai matlamat, misalnya saya ingin kumpul rm 30k dalam masa sebulan, susahnya bukan main.

Secara energi dan rasa, ketika wang jadi matlamat, perasaan saya jagi 'selfish'. Kumpul wang demi ego. Itu rendah dan lemah energinya. Tidak banyak orang dan elemen alam yang akan berkolaborasi dan berkonspirasi bersama saya untuk mewujudkannya matlamat selfish itu.

Tetapi jika niat saya ingin mengkumpul sejumlah wang, dan wang itu jadi alat untuk tujuan mulia, misalnya demi keluarga atau demi kepentingan orang lain, prosesnya jadi lancar dan mudah. Ada saja kemudahan dari mana-mana. Ada saja kerjasama dari manusia dan elemen alam semesta yang lain.
Saya mengalami dua perkara ini berkali-kali.

Kadang saya lupa, wang pun jadi matlamat, maka prosesnya jadi susah dan menyusahkan. Kadang saya ingat, wang pun jadi alat, prosesnya pun jadi senang dan menyenangkan.

Ini membuktikan, at least buat diri saya, bahawa apapa usaha yang dilakukan berlandaskan cinta dan kasih sayang, yang motifnya 'demi kebaikan orang lain' maka prosesnya jadi mudah.

Dan..... Bahawa kita ini adalah satu wujud besar yang terhubung oleh rasa cinta kasih, dan terputus oleh ego peribadi.

Penyamaran niat yang kononnya 'demi kebaikan orang lain', padahal sebenarnya 'demi kepentingan diri sendiri', tidak bakal menjadi. Hati nurani kita takkan tertipu. Signal-signal dalam bentuk energi pasti memancar ke alam sekeliling dari hati nurani kita. Akhirnya yang pura-pura dan yang munafik pasti ketahuan akhirnya.

Energy never lies!

Mudah-mudahan saya dan anda selalu ingat, jadikan wang sebagai alat untuk berbakti kepada orang lain, bukan matlamat untuk memuaskan ego peribadi dengan kesenangan dan sanjungan orang.
Tuhan membantu dan memudahkan orang yang niatnya ingin membantu dan memudahkan orang lain.

#POWEROFLOVE #SPIRITUALOFMONEY
... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...