Your Magic Blog: SEMBUH SECARA ALAMI

Wednesday 19 June 2019

SEMBUH SECARA ALAMI



                                                    "Penyakit dan Getaran Energi"

Mengikut pengalaman saya merawat pelbagai penyakit melalui kaedah terapi gelombang aura, saya dapati bahawa penyakit adalah hasil 'getaran energi' yang rendah pada diri kita.
Sel-sel yang membentuk tisu, organ lalu keseluruhan sistem tubuh kita bergetar pada 'frekuensi harmoni' apabila kita sihat secara optimum. 

Jika 'frekuensi harmoni' ini terganggu dan lemah, di sinilah akan mula timbul penyakit yang baragam jenisnya.

Katakan frekuensi harmoni kesatuan energi tubuh kita adalah 70 cps (cycle per second) ... Virus-virus berbahaya terhadap kesihatan kita pula frekuensinya pada 40 cps..... Jadi apabila frekuensi energi kita lemah dan jatuh ke paras di bawah 40 cps, maka dengan mudahnya virus-virus berbahaya menembus sistem pertahanan kesihatan kita dan membuat kita jatuh sakit.

Ini contoh mudah untuk kita fahami mekanismenya.....
Katakan kita sudah sakit, penyembuhan secara alami hanyalah, berusaha meningkatkan getaran energi kita ke 'frekuensi harmoni' badan kita tadi. 

Sistem diri kita akan melakukan penyembuhan sendiri. Inilah yang dipanggil sebagai 'self healing', dan inilah dasar ilmu dalam terapi berasakan gelombang energi.
Secara teori ia mudah, secara praktikal ia mudah-mudah-susah... atau susah-susah-mudah. Pokoknya, kalau kita usahakan pasti boleh!

Jadi bagaimanakah untuk meningkatkan frekuensi energi kita agar sentiasa berada atau dekat dengan 'frekuensi harmoni'?

Pertama... Lakukan senaman yang rutin, minima 3x seminggu. Terbaik adalah senaman kardio. Minima 20 minit jalan kaki tanpa henti di ruang udara terbuka.

Paling terbaik kalau kita mengamalkan senaman pernafasan tenaga dalam, kerana senaman ini menyerap energi dari alam semesta dan menyebarkannya ke seluruh sistem energi tubuh, membuat getaran energi kita meningkat dengan besar dan cepat.

Kedua... Pemakanan. Proses pencernaan kita sangat memakan jumlah energi yang besar.
Makanya, bagi para penggiat spiritual di disiplinkan berpuasa, dan tidak makan daging kerana ia sangat susah dihadam, perlukan energi yang banyak untuk menghadamnya kerana strukturnya yang keras dan liat.

Dengan diet yang baik, energi kita boleh difokuskan ke arah perkembangan spiritual menuju pencerahan rohani/makrifat dan penyembuhan diri dari pelbagai penyakit.
Makanan-makanan yang sudah diproses, junk foods, kafein yang banyak juga sama, perlukan energi besar untuk dihadam. Ini membuat level energi kita rendah.

Ketiga... Stress. Proses berfikir memakan energi yang banyak, apalagi jika stress. Cakra pusat kita tidak berhenti berputar membekal energi untuk kita berfikir membuat energinya kering. Ini sangat berbahaya kerana organ-organ sekitar perut akan kekurangan energi untuk berfungsi dengan baik. Makanya, stress sangat bekaitan dengan kesihatan organ-organ disekitar perut dan juga selera makan kita.

Keempat... Seks. Hubungan seks yang terlalu kerap sangat menguras energi, khasnya bagi lelaki ketika ejakulasi. Ejakulasi membuang sangat banyak energi murni khasnya yang tersimpan di buah pinggang.

Hubungan seks rambang juga sama, apalagi jika pasangan adalah orang yang energinya rendah dan kotor. Energi kita akan diserap olehnya sehinggalah terjadi keseimbangan energi antara kita dengan dia. Hati-hati lah yau!

Kelima... Lelah... Ini biasa. Kita semua maklum. Terlalu banyak menggunakan pergerakan otot dan badan, dan kurang rehat akan membuat kita penat dan level energi kita jatuh.

Keenam... Meditasi, tafakur, ibadah... Semua ibadah adala proses meditasi. Meditasi adalah proses merendahkan gelombang fikiran dari level beta ke alfa, dan lebih advanced ke theta. Meditasi membuat kita menyatukan kesedaran dengan 'objek' yang kita fokuskan semasa meditasi. Meditasi membuat kita memasuki Kesedaran Universal dan harmoni dengan energi alam, meningkatkan energi kita semakin tinggi.

Tingkatkan getaran energi anda setinggi-tingginya. Raihlah kesihatan, kekuatan, kesuksesan, dan semua kebaikan yang disediakam oleh Tuhan untuk kita.
Salam damai tanpa batas.....

Live your Life with Love
... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...