Your Magic Blog: •BERDAMAI•

Monday 24 June 2019

•BERDAMAI•



Kita manusia ada banyak ketakutan.

Salah satunya adalah, kita takut orang bercakap-cakap tentang keburukan kita.
Dulunya, sebelum saya hensem begini, saya pun sama. Terlalu menjaga imej, biar orang selalu kata perkara-perkara yang baik saja tentang saya.

Lalu saya sedar, kalau orang berkata buruk tentang saya, lalu apa masalahnya? Di mana masalahnya?
Saya tidak akan sumbing. Saya tetap boleh makan. Rezeki saya tetap lancar mengalir. Orang-orang tulus yang menyayangi saya akan stay.

Saya menyedari, sebenarnya yang bermasalah adalah ego kita yang tercalar. Ego kita yang tidak pernah mahu buruk, rendah dan kurang. Padahal buruk, rendah dan kurang adalah bahagian daripada sifat manusiawi kita.......

Kalau ternyata ada orang yang menjauh setelah kenal sifat-sifat manusiawi kita yang buruk, rendah dan kurang, biarkanlah. Dibenci oleh orang yang tidak berhati tulus itu bukan satu kerugian.
Selalu, kerana terlalu menjaga imej kita tampil tidak apa adanya. Kita terpaksa berlakon. Kita terpaksa pakai topeng, menutup sisi sebenar diri kita.

Untuk apa sebenarnya?
Bahagiakah begitu?

Ahhh.... Hidup ini sebenarnya harus bahagia, dan bahagia yang sesungguhnya adalah apabila kita sudah berdamai dengan diri dan hidup kita........ menerima diri dan hidup kita seperti apa adanya.
Berlakon dan bertopeng itu menyeksa diri sendiri.

Biar orang mahu kata apa, kalau kita sudah memutuskan untuk merasa bahagia, maka kita akan merasa bahagia, kerana bahagia itu soal perasaan.

Semoga anda semakin bahagia pada hari ini 😊
Free to share.
... Love no Limits ....
-Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...