Your Magic Blog: Menikmati Saat Ini

Wednesday 22 June 2011

Menikmati Saat Ini

Salam :)

Masa lepas, masa kini dan masa depan. Semua manusia sentiasa mengalami 3 masa ini. Masa lepas dan masa depan adalah ilusi, yang bermaksud ia hanya wujud di fikiran kita. Masa lepas pernah berlaku namun pada masa ini ia sudah tidak lagi wujud kecuali hanya di fikiran anda. Jika masa lepas masih 'sangkut' di fikiran anda, membuat anda masih memikir-mikirkannya bermaksud anda masih hidup di masa lepas yang merupakan ilusi. Anda harus belajar melepaskan masa lepas anda. Perasaan tidak puas hati dan menyesal seringkali muncul di perasaan anda jika anda memikirkan tentang masa lepas. Lepaskanlah jiwa anda dari penjara masa lepas dengan cara IKHLAS menerimanya. Memang berat, tapi belajarlah untuk mengikhlaskan. Fikirkan kebaikan-kebaikan masa lepas dan Syukuri, maka pasti akan bertambah lagi nikmat yang datang pada 'masa  kini' anda.

Masa depan juga adalah ilusi, ia hanya wujud di fikiran anda. Jika anda mengimpikan sesuatu pada masa depan, maka anda akan memiliki perasaan mengharap. Jika anda terfikir tentang sesuatu yang buruk pada masa depan, maka anda akan berurusan dengan perasaan takut. Cuba renungkan, impian-impian selalunya kurang membakar jiwa anda, namun jika anda memikirkan sesuatu yang buruk akan terjadi di masa depan, perasaan takut biasanya menghantui anda dalam tempoh yang lama. Anda takut terhadap sesuatu yang hanya terjadi di fikiran anda. Inilah ilusi.

Kita hanya ada satu hidup realiti, iaitu saat ini!. Apa yang sedang anda lalui sekarang itulah realiti anda. Anda sedang membaca, anda sedang berfikir, anda sedang makan, anda sedang ini dan itu. Nikmatilah 'saat ini' anda, maka anda pasti gembira. Artikel yang saya tulis sebelum ini iaitu Jom Relaks adalah satu latihan untuk anda menikmati 'saat ini'. Apa hebatnya dengan 'saat ini'? Let me tell u...Pertama jika anda menikmati saat ini,maka anda hidup di alam realiti. Anda bebas daripada penjara persepsi tentang masa lampau dan masa depan. Kedua dan yang paling anda akan kagum adalah, dengan menikmati 'saat ini' anda mampu mencipta realiti-realiti yang anda mahukan.

Materialisasi adalah berkaitan dengan 'saat ini'. Jika anda biasa dengan latihan mind power untuk tujuan materialisasi, anda perlu faham benar-benar dengan konsep ini. Ada satu kesedaran super di dalam diri anda yang bersambung langsung dengan Matrix Ketuhanan, yang berkaitan dengan penciptaan alam ini. Niat-niat yang anda pancarkan dari fikiran anda perlu di respon oleh kesedaran super anda, lalu kemudian disalurkan ke Matrix Ketuhanan untuk menerima 'KUN' untuk mewujudkannya. Tetapi ada satu syarat yang agak sulit dilakukan untuk terhubung dengan sistem ini, iaitu niat anda haruslah berorientasikan 'saat ini'. Ini juga sebenarnya adalah satu 'selection of nature' agar ilmu-ilmu kelas elit hanya dikuasai oleh manusia-manusia pilihan. Bukan bermakna anda tidak boleh. Anda boleh jika anda ada usaha untuk menguasainya dan sedia menunaikan syaratnya.

Bagaimana niat yang berorientasikan 'saat ini'? Jika anda mengimpikan sesuatu, itu adalah berkenaan masa depan. Ini di reject oleh sistem ini. Jika anda inginkan sesuatu, anda juga berharap tentang sesuatu di masa depan. Maka ini juga di reject. So apa macam? 

Cuba bandingkan niat ini. " Saya mahu memiliki wang sebanyak RM 100 " dan " Saya sedang memiliki wang sebanyak RM 100 ". Mana satu niat yang berorientasikan 'saat ini' dan mana satu niat yang berorientasikan masa depan? Salah satu niat ini akan tersalur ke Matrix Ketuhanan dan menerima "KUN" lalu terwujud di alam nyata. Renungkan dengan dalam, moga anda menemukan rahsianya.

Jika hajat-hajat anda belum terwujud sehingga kini, hanya ada 2 alasannya. Pertama, anda tidak meminta secara benar sehingga hajat itu tidak tersalur ke Matrix Ketuhanan. Kedua, hajat anda sedang dalam proses untuk terwujud dan anda hanya perlu sabar menunggu dengan yakin. Firman Allah:

" Ud'uni astajiblakum " - Berdoalah niscaya Aku kabulkan untukmu

Berdioalah 'dengan betul', pasti ( yakinlah ) Allah kabulkan.

Nikmatilah saat ini, ia sangat bermanfaat untuk anda dan kehidupan anda. Semua perintah ibadat yang diturunkan, khasnya solat ditekankan agar kita khusyuk. Itu tujuannya adalah supaya kita terlatih untuk menikmati 'saat ini' yang mana sangat banyak manfaatnya untuk kekuatan rohani kita. Percayalah, ibadat-ibadat diturunkan bukan bertujuan untuk menyusahkan anda, tetapi untuk membantu anda, menghidupkan Teknologi Rohani di dalam diri anda yang pastinya sangat bermanfaat untuk kehidupan anda. Masih banyak lagi yang kita tidak tahu. Semakin banyak kita tahu, semakin terasa jahilnya kita berbanding ilmu Tuhan.

Selamat berlatih meningkatkan kualiti diri dan kehidupan anda.


Salam kasih dan sayang :)


2 comments:

  1. Mantap tuan... Terima kasih atas perkongsiannya... Belajar berfikir menguruskan fikiran... Insyaallah...

    ReplyDelete
  2. Memang mantop artikel yg tn paranorms berikan. Memang betul kata tn paranorms saat ini, hehehe dah praktiskan dah masa mula2 entri tn paranorms bagi tu memang kesannya amat2 menakjudkan...... Subhanallah Maha Suci Allah. Fikirkan positif akan dapat positif dan jauhkan dari memikirkan perkara2 negatif. Ingat pada Allah selalu dan sekarang ini terus berusaha untuk mendekatkan diri lebih kepada jalan2 Allah. Insyallah

    ReplyDelete

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...