Your Magic Blog: Berusaha dari dimensi ke-4

Wednesday 29 June 2011

Berusaha dari dimensi ke-4

Salam :)

Dimensi pertama adalah noktah saja. Dimensi kedua adalah garis lurus yang hanya terdiri dari panjang dan lebar. Dimensi ketiga adalah objek nyata yang memiliki panjang, lebar dan tinggi. Dunia yang kita duduki sekarang ini adalah dunia dimensi ke 3. Anda melihat semua objek dengan mata dan dapat pula menyentuh wujudnya, itulah dimensi ketiga. Dimensi ke 4 adalah alam di dalam fikiran anda.

Selalunya kita mengusahakan sesuatu hajat di dimensi ketiga kerana kefahaman kita selama ini memahami bahawa untuk mencapai sesuatu, maka kita harus berususaha dengan tulang empat kerat kita. You have to work with your physical to get money. Oleh sebab itu selalunya pencapaian kita menjadi terbatas kerana sumber disekeliling kita selalu tidak mencukupi. Misalnya anda merasa tidak dapat melakukan bisnes kerana ilmu bisnes anda tidak mencukupi dan kerana modal tidak ada.

Mulai sekarang ini anda harus mampu membezakan antara cara untuk mendapatkan dan target yang dituju. Anda inginkan wang, itu adalah target yang anda tuju. Untuk mendapatkan wang anda perlu cara atau teknik atau jalan untuk mendapatkannya. Namun kerana anda tidak memiliki sumber yang cukup, maka anda terhalang untuk mendapatkan apa yang anda inginkan, kerana kehidupan dimensi ketiga anda tidak menunjukkan adanya kemudahan untuk anda.

Selama ini anda lebih memikirkan cara untuk mendapatkan apa yang anda mahu, berbanding memikirkan target tujuan anda. Betul kan??? Jika jawapan anda tidak, maka ilmu ini bukan untuk anda haha. Suatu impian besar selalunya akan terkubur apabila muncul pertanyaan, " Bagaimana untuk mencapainya?". Kerana anda fokus memikirkan cara, semangat anda menjadi pudar,impian anda menjadi terkubur, kerana cara sememangnya selalu ada kesukaran samada difikiran ataupun pada kenyataan.

Sekarang mari kita terbalikkan rumus yang selama ini kita amalkan. Ini rumus kerja orang-orang spiritual. Kalau dulu anda fokus memikirkan cara untuk mendapatkan impian-impian anda, itu usaha anda di dimensi ke 3. Sekarang kita belajar untuk berusaha dari dimensi ke 4. Berusaha dari alam fikiran. Jangan risau, ini bukan ajaran sesat hehe. Jika anda sudah mengikuti tulisan-tulisan saya di blog ini, anda pastinya sudah memahami bahawa fikiran menghasilkan getaran energy. Sesuatu yang sering difikirkan/dibayangkan akan terbentuk wujudnya secara sempurna di alam dimensi ke 4 ( alam energy ) dan akan terwujud di alam dimensi ke 3 ( alam nyata ), mengikut mekanisme hukum alam/sunnatullah.

Pasang impian anda. Bakar semangat anda dengan impian-impian yang besar. Percayalah anda boleh mencapai apa saja jika anda yakin. Bayangkan anda sudahpun memiliki impian-impian anda itu. Ada satu ungkapan popular di kalangan orang-orang sukses iaitu, " Fake it until you Make it ". Ertinya, anggaplah anda sudah memiliki apa yang anda impikan, hiduplah seperti anda sedang benar-benar menikmati impian anda itu,  sehinggalah anda benar-benar memilikinya. Inilah yang dimaksudkan dengan usaha di dimensi ke 4.

Bagaimana untuk mendapatkan impian anda itu?. Abaikan soal ini. Ia adalah rumus lama yang selama ini tidak membawa anda ke mana-mana. Ini adalah pembunuh impian nombor satu. Orang-orang yang memikirkan cara hanya akan cenderung menemui perasaan-perasaan susah yang akan semakin menyukarkan jalannya. Sekali lagi, fokus pada target anda. Luangkan masa 5-15 minit setiap hari untuk membayangkan impian anda. Bayangkan seolah-olah anda telah benar-benar memilikinya. Dengan latihan anda pasti boleh. 

Untuk menguatkan energy anda, atau mindpower anda, rajin-rajinlah meditasi. Anda boleh meditasi versi universal seperti yoga, reiki, dan lain-lain, atau anda ingin meditasi cara islami dengan zikir dan solat yang khusyuk. Up to you... Satu perkara yang anda perlu tahu bahawa meditasi dengan menghubungkan hati kepada Allah Yang Maha Esa menghasilkan satu medan energy yang sangat hebat.

Selamat melatih diri anda dan selamat mentransform diri dan kehidupan anda kepada yang lebih baik lagi.

Salam kasih dan sayang :)




  

2 comments:

  1. Pergh... Mantap lagi tuan... Jazakumullah...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah,

    Terima kasih tn paranorms, hmmm apa yang ditunggu kini telah tiba dan dapat di applikasikan seterusnya menjadikan kenyataan. Tambah membara semangat yang telah tn semaikan semoga terus membuahkan hasil serta mendapat keberkatan dari Allah S.W.T.

    Terima kasih tn paranorms.

    ReplyDelete

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...