Your Magic Blog: TAUHID DALAM PENYEMBUHAN (Part 1)

Monday 12 August 2019

TAUHID DALAM PENYEMBUHAN (Part 1)



Tauhid itu secara ringkas ertinya meng-Esakan Tuhan.

Menge-Esakan Tuhan itu adalah hal Keyakinan. Kerja Hati kita.

Kalau kita menghina dan merendahkan keyakinan atau Tuhan yang diyakini oleh orang lain, itu bukan Tauhid... Itu cari gaduh 😆

Kita ingin meng-Esakan Tuhan, bukan membandingkan Tuhan.

Lagipun, Tuhan hanya satu, tapi cara meyakini dan menyembah Tuhan itulah yang sangat banyak dan beragam.

Jika kita membandingkan Tuhan masing-masing, kita sebenarnya hanya membandingkan keyakinan kita tentang Tuhan, bukan membandingkan Tuhan. Besar bezanya.

Untuk apa ber-Tauhid?

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Supaya kita tahu, faham dan yakin bahawa:

*
Dia lah yang Maha Hidup Abadi... Kita semua ini hidup hanya sementara. Kita selalu bersedia untuk kembali pulang kepadaNya, tidak terlalu leka dengan fatamorgana dunia. Ketika kita telah tauhid dengan sifat hidupNya, kita telah terhubung dengan keabadian.

*
Dia lah Yang Maha Tahu secara mutlak... Pengetahuan kita ini terbatas dan tidak perlu disombongkan. Jangan terlalu sedih kalau tidak dapat ikut kursus mahal dan berguru dengan guru kelas international, kerana semua ilmu adalah ilmuNya, diberikan kepada orang-orang yang mendekat dan mencintaiNya. Ketika kita telah bertauhid, meng-Esakan ilmuNya, atau meyakini semua ilmu adalah IlmuNya, kita telah terhubung dengan sumber segala ilmu.

... Love no Limit ...

#SilakanShare
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...