Your Magic Blog: PERUT = TABUNG TENAGA

Monday 5 August 2019

PERUT = TABUNG TENAGA



Perut (pusat) adalah pertemuan antara minda sedar dan minda bawah sedar. Pertemuan antara diri invidual dan diri universal. Point where Finite meets the Infinite.

Menjaga tekanan energi yang stabil di pusat akan menjaga keharmonian antara aspek diri zahir dan batin.

Bagaimana caranya?

Banyakkkkk... lain sekolah lain caranya.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Anda yang sudah belajar ilmu-ilmu nafas boleh rajin-rajin latihan nafas perut.

Anda yang sudah belajar reiki boleh asimilasikan energi reiki menjadi prana dan simpan di perut.

Tapi above all, dalam pengalaman saya, mengisi energi di pusat dengan energi kundalini adalah yang paling mudah, pantas dan paling efektif.

Kerana kualiti energi kundalini adalah 1000 kali ganda berbanding prana/chi atau energi 4 elemen alam.

Energi reiki sifatnya lebih kepada pembersihan. Bayangkan fungsi clorox untuk bersihkan kotoran pada pakaian. Energi reiki sangat halus, terbaik untuk fungsi cleansing, dan kurang efektif untuk energising dan empowerment.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Ini pendapat peribadi, hasil latihan dan kajian sendiri. Silakan berbeza pendapat. No problem. Mine is mine, yours is yours 😉

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Orang hanya tahu bahawa kundalini itu ajaran Hindu. Tidak mengapa. Tidak usah belajar. Teruskan salah faham. Biar segelintir orang saja yang belajar. Amannnn 🤣

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Perut adalah pusat graviti kita, samada badan fizikal mahupun lapisan badan aura. Dengan tekanan berat energi pada perut, maka tarikan energi dari semua arah tubuh akan jadi balance. Ia akan menghasilkan rasa kepasrahan, ketenangan, dan kedamaian.

Tubuh adalah sarung bagi mental dan rohani kita. Ada paksi-paksi energi yang perlu diisi lebih dulu untuk memudahkan rohani kita berevolusi.

Kalau paksi-paksi energi pada diri kita tidak terisi dengan baik dalam usaha melatih rohani, inilah yang akan menimbulkan ‘kelainan’ pada badan, perasaan, pemikiran bahkan aspek-aspek hidup kita. Serba tidak harmoni.

Tapi detail cara-cara pengisian energi itu tidak dapat saya hurai di sini. Kena masuk kelas.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Kita tahu merasa cinta, kasih, gembira syukur dan lain-lain high vibrational emotions itu sangat baik. Sangat life changing. Ilmu itu sudah sampai pada kita. Selalu sangat kita dengar dan kita baca di mana-mana.

Tapi, banyak moment di mana kita susah nak feel perasaan-perasaan itu semua. Banyak moment kita begitu susah nak let go emosi-emosi negatif. Padahal kita sudah tahu emosi-emosi tu memang tidak baik untuk kita dan hidup kita.

Tapi kita tetap tidak berdaya merasa positif, apatah lagi mempertahankan rasa positif itu. Betul kan?

Yaa... Sebab perasaan-perasaan adalah dipicu oleh struktur energi pada cakra-cakra dan lapisan tubuh aura kita.

Itu clue untuk anda kaji 😉

Energything is energy.
Energy vibrates.
Life is a vibration game. Play it well.

Silakan share.

Barokallah 😊🙏

... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...