Your Magic Blog: •Pintu Rezeki atau Sumber Rezeki, Mana Lebih Utama?•

Monday 12 August 2019

•Pintu Rezeki atau Sumber Rezeki, Mana Lebih Utama?•



Pagi ini saya merenung.........

Banyak orang, termasuk lah saya sendiri menjadikan facebook, instagram, blog dan lain-lain medium pemasaran online sebagai satu pintu rezeki yang sangat besar dan lumayan.

Maka sibuklah saya dan para internet marketer sekalian membina personal branding di channel masing-masing. Sedaya upaya membina nama dan menjaga nama.

Tadi saya tersentak dengan sebuah suara dari hati saya......

"Apakah jika FB, Instagram atau mana-mana channel pemasaran ini tutup, maka rezeki kita juga akan tutup? Ataukah adakah jika nama baik atau personal branding yang kita bina itu rosak entah oleh fitnah atau oleh aib-aib kita yang terbuka dan viral, maka rezeki kita pun akan habis?".

Saya jadi muhasabah diri......

Ternyata keyakinan saya ada sedikit melencong. 'Sedikit', tapi akibatnya besar dan menyeluruh terhadap jumlah dan keberkatan rezeki.

Saya bergantung harap pada pintu rezeki, bukan pada Allah yang Maha Pemberi Rezeki.

RezekiNya boleh sampai kepada saya, kepada kita semua, dan kepada sesiapapun, tanpa harus dan mesti melalui satu pintu rezeki saja.

Kerana Allah mengikuti prasangka kita, maka jika kita menyangka bisnes kita atau kerja kitalah yang bagi rezeki, itulah kita dapat. Setakat itu, seluas prasangka kita saja.

Apa yang kita yakini itulah kita perolehi, menurut Law of Believe.

Syirik yang begitu halus menyusup dengan begitu senyap ke hati kita. Syirik yang meniupkan pelencongan keyakinan bahawa FB, Instagram, bisnes dan kerja lah yang memberikan kita rezeki. Kalau itu semua terganggu atau hilang, maka hilang jugalah rezeki kita.

Kekayaan Allah melebihi semua itu. Kasih sayang dan pemurahNya Allah melampui semua itu.

Rezekinya Yang Maha Luas boleh saja datang dihantar burung-burung, ditiup angin, dilempar ombak, dimuntahkan bumi, dihantar oleh sesiapapun ejenNya di alam ini.

Alhamdulillah.

Bukan kita mahu tinggalkan kerja, bisnes atau stop marketing di channel-channel kita. Tapi hanya perlu meluruskan keyakinan sambil buat lagi semua usaha sehabis baik seolah  hidup ini bakal selamanya.

Biar rezekinya makin melimpah, makin barokah dan makin lancar jaya.

Alhamdulillah... Puji syukur hanya untukNya.

Free to share.

... Love no Limit ...
- Master Umar Paranorms

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...