Your Magic Blog: Dosa dan Pengaruh Terhadap Ketajaman Ilmu dan Energi

Sunday 24 April 2016

Dosa dan Pengaruh Terhadap Ketajaman Ilmu dan Energi

Salam damai penuh cinta, buat anda para pembaca yang budiman :)
 
Puji syukur kepada Tuhan semesta alam atas semua limpah kurniaNya kepada sekalian makhluk tanpa membezakan umur, jantina, bangsa bahkan keyakinan yang dianuti.
 
Ramai pelajar yang sering mengajukan soalan,
 
"Tuan master, kalau saya melakukan dosa adakah energi saya akan berkurang? Adakah ilmu saya akan jadi tumpul?".
 
Kita sama-sama tahu, bahawa hampir semua guru memberikan pantang bagi murid-muridnya. Pasti ada satu atau beberapa larangan yang diberikan kepada sang murid, dengan ancaman bahawa jika larangan-larangan tersebut dilanggar maka akibatnya adalah buruk samada bagi diri murid, atau terhadap ketajaman ilmu dan energinya.
 
 
 
Murid-murid semakin pintar. Otak logik berkembang baik. Sikap "Saya dengar dan saya patuh dengan sepenuh keyakinan", sudah bukan lagi zamannya. Ini zaman di mana semuanya harus ada alasan logik dan ilmiah disebalik segala sesuatu. Sikap ini bukan negatif. Ini adalah evolusi alam.
 
Lalu..... Jawapan kepada persoalan itu apa?
 
Menurut hemat kecil saya, begini jawapannya:
 
Pertama.......
 
Pusat kawalan bagi energi kita adalah Hati kita, bukan mana-mana badan fizikal kita.
Jadi... Dosa tidak memberi apapa pengaruh kepada energi kita.
TETAPI... Jika perbuatan dosa tadi mempengaruhi Hati kita, maka sudah tentu dan pasti energi kita akan ikut terpengaruh, menjadi lemah dan tumpul.
 
Doktrin agama dan doktrin perguruan berkenaan larangan-larangan dan hukuman-hukuman akibat melanggar larangan-larangan tersebut sudah ditanam jauh di minda bawah sedar kita masing-masing.
 
Melanggar larangan-larangan tersebut pasti mencetuskan kegoncangan emosi, rasa takut, kecewa, bersalah dan sebagainya yang begitu kuat. Keadaan ini jelas turut menggoncang energi kita.
 
Mungkinkah anda boleh melakukan dosa dan Hati anda tetap tenang? Hanya anda sendiri yang tahu jawapannya.
 
Kedua.........
 
Perbuatan dosa yang melibatkan hormon, misalnya 'main perempuan' bagi lelaki dan 'main lelaki' bagi wanita melibatkan pengeluaran energi yang sangat besar. Mengeluarkan 'air mani' dari badan itu sangat menguras energi. Silakan rujuk artikel ini untuk info lebih banyak tentang seks dan spiritual. Kerana itu 'main perempuan/lelaki' jadi pantang besar.
 
Kemudian, perubahan hormon juga memberi pengaruh kepada saraf-saraf, lalu mempengaruhi emosi. Emosi jadi kurang stabil, fikiran tidak fokus. Maka dengan itu, pusat kawalan energi terganggu, lalu energi pun ikut merosot.
 
Ketiga..........
 
Jika anda melakukan dosa kepada orang lain, Hati anda akan merasa bersalah, dan seperti yang saya jelaskan di atas, perubahan Hati ini akan ikut mengubah energi anda. Baik, katakan anda tidak merasa bersalah (mungkinkah?), namun tetap ada karma-karma yang berupa energi-energi negatif yang akan menghalang dan menutup cakra-cakra dan jalur-jalur energi anda.
 
 
 
Harus kita ingat, alam sentiasa menjaga keseimbangan. Jika anda mengganggu atau mengambil hak orang lain, maka hak anda juga akan diganggu dan diambil dengan cara yang diatur sendiri oleh hukum alam. Ini sudah jelas akan melemakan ilmu dan energi anda.
 
Mungkin sekarang lebih jelas bagi kita kenapa agama dan para guru memberikan pantang larang. Ada hikmah bijaksana di sebalik semua itu dan sudah tentu manfaatnya besar bagi kita.
 
Adakah anda merasa informasi ini bermanfaat? Jika ya sebarkanlah buat yang lain. Berbuat baik dan menyebarkan dharma/kebaikan akan menghapus karma.
 
Mempelajari ilmu-ilmu aura, energi, vibrasi, memudahkan kita untuk memahmi diri, alam, Tuhan dan kehidupan atau istilah keramatnya Makrifah atau bahawa orang putihnya Enlightment.
 
Silakan pilih ilmu-ilmu yang anda berkenan di menu Kelas Belajar Metafizik atau menu Ebook di blog ini. Atau barangkali anda memperlukan Rawatan Jarak Jauh? Klik sahaja di SINI.
 
Semoga tulisan kecil bermanfaat, atau paling tidak dapat mengisi masa anda yang begitu berharga.
 
Salam sayang tulus dari lubuk hati yang terdalam.
 
 
~ From Qi with Love
 
Umar Paranorms
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...