Your Magic Blog: Tuduhan dari alam ghaib. Relevenkah?

Saturday 30 April 2016

Tuduhan dari alam ghaib. Relevenkah?


Di dalam dunia yang berurusan dengan alam ghaib, kisah-kisah scanning adalah sinonim dan perkara biasa yang selalu menjadi topik utama di kalangan perawat mahupun pesakit. Hampir 80% pesakit yang menghadapi masalah ganjil dan penyakit pelik, akan bertanya, "Siapa yang sihir saya ni tok? Jin apa yang ada dalam badan saya ustaz? Saka siapa yang mengganggu hidup saya tuan?

Sebagai seorang perawat alternatif, persoalan ini akan dijawab secara PROFESIONAL, berpandukan luahan perasaan, kisah-kisah hidupnya, suspek yang disebut olehnya (Dalam keadaan sedar atau kerasukkan), dan silsilah keturunan dirinya.

Biasanya dalam proses mengenalpasti apa yang menjadi punca sebenar dirinya bermasalah, kami akan membuat sugesti tertentu untuk menempatkan pesakit dan klient berdasarkan kriteria tertentu untuk memudahkan kami memilih sistem rawatan yang sesuai bagi dirinya.

Umumnya rawatan utama lebih kepada penyaluran energy. Namun dalam sesetengah kes, beberapa "Drama" dan "Sugesti" akan dibuat untuk membangkitkan placebo kepada pesakit, untuk membuka perisai mentalnya.

Diantara berbagai-bagai kes yang pernah kami uruskan, kes yang membabitkan pertuduhan dari alam ghaib, terhadap klient adalah kes yang paling rumit untuk diuruskan. Ada dua senario bagaimana masalah ini bisa terjadi.

1- Pesakit yang dirawat memasuki level alfa, akan bermimpi / Halusinasi / diperlihatkan dengan sebuah "Wayang" yang menggambarkan dirinya sedang dianiaya seseorang,  bagaimana dia disihir, atau kembali ke masa lalu ketika dia ergaduh dengan musuh atau orang yang dibencinya.

2- Klient berjumpa untuk meminta dirinya dibuktikan TIDAK BERSALAH atas pertuduhan menganiaya klient dari bomoh, ustaz, atau perawat lain.

Saya sejujurnya secara peribadi, suka untuk memberitahu kepada klient yang mengalami situasi pertama tadi, bahawa apa yang dilihatnya BUKANLAH HAKIKAT DAN KEBENARAN SEJATI. Anda harus menerangkan dengan jelas, bahawa penampakkan itu banyak dipengaruhi oleh faktor dendam, kecewa, sangkaan, dan harapan. 

Kita sudah terlalu banyak DISUAP dengan DOKTRIN dan KEPERCAYAAN yang diperolehi melalui buku cerita, wayang, bawaan mulut, dan khabar angin yang diperkuatkan oleh sosok authority yang dipandang hebat seperti bomoh, ustaz, dukun dan perawat, sehinggakan kita merasa berdosa dan bersalah jika tidak mempercayai kata mereka.

Dalam kes ini, ia membabitkan situasi kedua, dimana sangat banyak kes-kes orang yang teraniaya atas tuduhan yang dilihat pada alam ghaib melalui air, tilikan, dan pengakuan jin yang konon merasuk pesakitnya bulat-bulat tanpa usul periksa.

Tidak dinafikan, betapa teruknya tuduhan ini sehingga ia mampu membuatkan suami isteri bercerai, hanya kerana isterinya meracau-racau ketika didengarkan mp3 Yasin konon suaminya mencintai wanita lain. Ada juga yang bergaduh konon si suami lemah syahwat konon ditangkal isteri kerana mahu berkahwin lain, padahalnya dia mempunyai penyakit jantung.

Lebih memilukan lagi, bila ada anggota keluarga yang merusuh membawa parang dan cangkul ke rumah jiran, hanya kerana bomoh yang mengubati anaknya konon mengaku melihat jirannya ini DI ALAM GHAIB mencuri seluar dalam klient nya dan digunakan dalam alatan sihir sehingga dia sakit, padahalnya anak ini sakit kerana mengambil bahan terlarang.

Ya, dalam setiap cerita, masing-masing ada versi yang saling berlawanan dan saling paradox. Ada yang benar-benar terjadi, ada yang sebaliknya. Ada yang hanya sangka-sangka, ada yang sekadar fantasi dibuat-buat. 



Nasihat saya kepada anggota perawat sendiri, dan kepada klient, USAHLAH TERLALU OBSES DAN JUMUD mempercayai bulat-bulat hasil penampakkan alam ghaib. Kami di QIWC, hanya mempergunakan kebolehan ini, sebagai analisis dan hiburan semata-mata. Bukan untuk tujuan melihat siapa yang benar dan siapa yang salah.

Seperti yang kami sebut berulang kali pada setiap kelas yang membabitkan pengkatifan Mata Ketiga, "semua orang benar atau tidak, boleh saja mengakui dirinya yang mempunyai mata ghaib yang paling terang.tanpa BUKTI KUKUH sekalipun. Tiada sesiapa di dunia ini mempunyai garis panduan lengkap secara fizikal untuk menentukan mana-mana orang yang mengaku kasyaf bahawa dia lah yang paling benar diantara benar sekali."

Mata ghaib itu fungsinya yang sebenar cuma SATU, untuk retrospek diri, melihat kedalam jiwa sendiri, bagi memperbaiki diri sendiri. Bukan untuk menghakimi dan menyebarkan dusta sesama sendiri. Ya saya sendiri dengan beraninya, mengatakan bahawa tiada sesiapa pun yang mampu melihat dengan mata ghaibnya seperti dia melihat menggunakan mata kasar.

Dan pesakit atau klient sendiri hendaklah menjauhkan diri dari terlalu TAKSUB yang melampau hingga tersalah sangka menyangka-nyangka bahawa semua yang dilihatnya itu adalah situasi sebenar yang terjadi, lalu menuduh Imam dari kampung sebelah mengirim hantu rayanya untuk menghisap darahnya sehingga dia demam.

Sepanjang pengalaman saya mengikuti berbagai-bagai group MATA KETIGA dan group KAKI SCANNING, jujur saya akui bahawa SEMUA orang-orang yang ada dalamnya, yang pada mulanya dahulu saya khuatiri mampu melihat setiap aktiviti saya di dalam mahupun luar jamban, sebenarnya tidak mampu pun melihat apa yang ditanyakan oleh KAKI TROLL yang sengaja mahu menganiaya mereka.

Saya AKUI DENGAN JUJUR, tanpa perlu terkilan dan terasa, bahawa orang-orang yang mengakui mampu melihat anda dari jauh tanpa selindung dan mengetahui konon apa yang anda ceritakan mengenai dirinya belakang-belakang, sebenarnya hanyalah sekadar GIMIK semata-mata.

Saya sendiri masih menepuk dahi berlari-lari anak mencari kunci motor atau pendrive yang hilang di dalam rumah, walaupun sudah melihat berbagai-bagai jenis hantu, melihat aura pesakit, melihat replay memory di alam ghaib, dan mencabut aneka jenis saka. Dan tidak dinafikan dalam kondisi mental yang paling tenang, banyak juga penyelesaian yang diilhamkan datang ke dalam penampakkan mata ghaib ini.

Saya pernah berhadapan dengan seorang klient yang paranoid, fobia dan menghadapi anxiety bahawa konon hidupnya tidak tenang, kerana sering diintai, diperhatikan, dan dirakam di alam ghaib oleh seorang Scammer yang menyamar sebagai Ustaz. 

Menurutnya klient saya ini, si Ustaz ini mengetahui warna seluar dalam hariannya, bila dia masuk ke tandas, bunga apa yang ada di rumahnya, baju apa yang dipakainya, jenis baju dalam yang digunanya, serta dengan siapa dia berjumpa. Malahan kononnya ketika dia berjumpa dengan saya waktu itu juga, dia sedang berada di alam ghaib untuk memerhatikan saya dan ilmu saya. Hahahahaha

MITOS itu berjaya saya pecahkan, melalui aplikasi Whatsapp, Wechat, Facebook, serta chatting history, location setting dan kaedah psikologi yang digunakan oleh bomoh / Ustaz itu untuk MENEKA-NEKA berdasarkan minat, situasi kawasan rumah, dan gaya hidup komuniti penduduk Pulau Labuan semata-mata.

Ketika saya campur tangan, menyuruh beliau mereka-reka cerita berkenaan aktiviti hari ini, memebuat kisah palsu berkenaan saya, dan menyuruh dia mengambil gambar pada lokasi tertentu, memposting gambar seluar dalam jirannya ke dalam album Google+, Naaah disana terbongkar KELICIKKAN konon betapa hebatnya mata ghaibnya yang boleh tembus pandang, konon dipelajari dari anak murid Nabi Khidir yang tinggal di alam ghaib.



Secara dasarnya, dia tidak dapat disabitkan menipu. Kerana dia memang benar-benar mengamalkan "Kaedah dan kepintaran mempergunakan mata ghaibnya" yang terdapat dalam dunia digital. So, 900 markah saya berikan kepada beliau kerana BIJAK, PANDAI, dan FLEKSIBEL dalam menjalankan aktiviti stalking yang konon digunakan untuk menunjukkan betapa berilmu dirinya.

Jadi, betulkah ada MATA KETIGA YANG BENAR-BENAR JITU?, Seperti biasa, memang dalam sesetengah kejadian, kadang kala ada terjadi keajaiban sedemikian. Tetapi, bukan dalam skala yang mampu mengubah situasi fizikal. Untuk mendapatkan mata ketiga yang hebat dan mampu tembus pandang ke seluruh network dan channel dunia paranormal, metafizik dan spiritual, anda perlu melakukan KORBAN tertentu.

Bahkan korban ini sama sekali langsung tidak membabitkan perjanjian dengan jin, hantu dan syaitan. Penggunaan mata ghaib, jika anda pelajari dari sudut metafizik, adalah PURE EXPLAINABLE BY SCIENCE, sehingga tiada langsung nilai mistik dan paranormal dalamnya. Ahhhh tidak bolehlah diceritakan di sini, nanti semua orang jadi bijak mengolah kekuatan ajaib yang terpendam dalam badan, tidaklah boleh kami cari makan. Hahahahaha. 

Alam akan sentiasa menyembunyikan ilmunya kepada orang-orang yang belum bersedia. Andai dipaksa sekalipun, jika ia bukan jodoh dan takdir anda, ilmu ini akan selama-lamanya menjadi misteri buat anda.
Jika anda sudah bersedia menerima kebenaran pahit tentangnya, maka kami berikan kelas berkenaan pengaktifan mata ketiga pada pautan di bawah.

http://www.paranormsmagic.com/p/kursus.html

Mata ketiga, Ainul Basyirah, Mata ghaib, Sixth sense dan apa pun sebutannya, bukanlah KEBENARAN, melainkan ia hanya sebagai ALAT yang membantu anda dalam mencari kebenaran. Bagi yang sudah mendapatkan attunement, atau terbuka mata ghaibnya, dipersilakan menggunakan dan melatihnya untuk dipertajamkan tanpa prejudis, namun bukan dalam proses menghancurkan kehidupan orang.

Wajib diingat, Orang-orang yang benar-benar sudah mampu melihat "RAHSIA CIPTAAN TUHAN" bukanlah dari kalangan mereka yang bermulut besar dan menjaja cerita-cerita NYA di pasar mahupun status Fesbuk dan Wechat. Kerana semakin anda lihat keindahan alam ini dari berbagai sudut, berbagai dimensi dan berbagai level kefahaman, anda akan semakin faham bahawa bukan semua manusia layak untuk mendapat rahsianya.


NOT ALL YOU SEE IS TRUTH, BUT THE TRUTH ITSELF, IS ALL THAT YOU SEE.

Silakan berkongsi artikel ini kepada teman-teman anda yang masih dalam ketakutan bimbang dirinya diintai oleh mata-mata gelap yang berada di atas siling rumah. Hehehe. Sekian salam sayang dari kami, usah biarkan pertuduhan orang kepada anda menjadi misteri.

~ From QI With Love.

1 comment:

  1. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

    Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

    ReplyDelete

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...