Your Magic Blog: Sin Ilahi dan Pencerahan Rohani

Tuesday 8 January 2013

Sin Ilahi dan Pencerahan Rohani

Salam semua pembaca budiman :)

Sistem ilmu Sin Ilahi adalah satu kaedah revolusi ilmu kerohanian yang menggabungkan semua disiplin ilmu energi yang ada yang diperlukan untuk mengolah potensi terpendam didalam diri manusia. 

Diri manusia yang terdiri dari 3 aspek utama iaitu tubuh fizikal, mental dan spiritual perlu dilatih secara seimbang dan harmoni untuk mencapai tahap impian yang dikenal sebagai Insan Kamil. 

Tubuh fizikal yang frekuensinya padat terbaik diolah dengan energi tenaga dalam. Aspek mental dan spiritual yang halus perlu diolah dengan energi-energi lebih tinggi dan halus iaitu kundalini dari perineum dan energi ilahi yang diakses melalui cakra-cakr mahkota dan cakra-cakra ilahi. Kemudian kita memerlukan sistem grounding dimana energi-energi negatif atau berlebihan di channel ke bumi agar tidak memudaratkan. Semua energi-energi ini digabungkan di dalam sistem latihan Sin Ilahi.

Dengan sistem latihan spiritual Sin Ilahi yang dilatih secara rutin, sabar dan tekun murid-murid pasti mampu meningkatkan inti kundalininya secara stabil di cakra mahkota. 

Attunement Sin Ilahi membuka gerbang energi agar kesedaran murid boleh mengakses Higher Self atau Sang Aku agar dengan itu murid mampu memiliki kemampuan-kemampuan yang melebihi manusia biasa.

Mencapai kesedaran Sang Aku adalah tujuan utama semua latihan rohani kerana hanya AKU Sejati yang boleh membimbing diri menuju makrifah, mahabbah dan musyahadah yang sempurna. 

Tercapainya kesedaran AKU Sejati akan membuat murid mampu mengakses Matrix Ketuhanan sehingga semua sifat aktif ketuhanan iaitu Hidup, Ilmu, Kehendak, Kuasa, Dengar, Lihat, Sabda ( Hayyun, Alimun, Muridun,Qadirun, Sami'un, Bashirun, Mutakallimun) yang dizahirkan pada diri murid menjadi mutlak yang memungkinkan terjadinya Miracle atau Karromah dan meraih kemerdekaan rohani dan kebahagiaan hakiki :)

Anda juga boleh mengikuti nukilan saya di QI facebook page http://www.facebook.com/QalamIlahiWellnessCenter

Salam kasih dan sayang dari lubuk hati yang terdalam :)


No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...