Your Magic Blog: MENGGANDAKAN ALIRAN REZEKI

Wednesday 24 January 2018

MENGGANDAKAN ALIRAN REZEKI



MENGGANDAKAN ALIRAN REZEKI

Di dalam ilmu metafizik dan spiritual, Energi cinta kasih yang tulus adalah 'pengganda' energi.

Ertinya apapun energi yang ditambahkan dengan rasa cinta kasih sayang yang tulus, maka energi itu akan jadi kuat beranda-ganda.


Semuanya adalah energi. Ini hukum alam semesta. Rezeki pun energi. Wang, rumah, kereta, perhiasan indah, dan lain-lain material adalah bentuk energi rezeki yang sudah terzahir atau termaterialisasi menjadi objek fizikal.

Makanala kegembiraan, kebahagian, keselamatan, dan hal-hal positif yang abstrak adalah juga energi rezeki, namun masih dalam bentuk gelombang, tidak terzahir atau termaterialisasi menjadi bentuk objek fizikal.

Untuk menggandakan energi rezeki, kita perlu 'boost' dengan energi cinta kasih. Bagaimana? Iaitu dengan melatari niat kita dalam usaha, kerja atau bisnes dengan perasaan cinta kasih yang ingin berbuat kebaikan kepada sesama makhluk Tuhan.

Cara mudahnya adalah dengan mengucapkan niat atau afirmasi, atau doa seperti ini:

1. Ya Allah, lariskan jualan produk/kuih/kain ku ini agar aku boleh beli rumah untuk orang tua ku/anak-anak ku.

2. Ya Allah, datangkan berduyun orang membeli produk ku ini agar mereka mendapat banyak manfaat dari produk ini.

3. Ya Allah, naikkan pangkat ku agar gajiku bertambah biar aku boleh segera kumpul wang dan menikahi kekakasih hatiku agar aku boleh hidup lebih berkat dan teratur bersama isteriku.

4. Ya Allah, banyakkan orang join bisnes network ku agar semakin banyak orang boleh sama-sama menjana wang dan semuanya ikut senang dan bahagia bersama keluarga mereka masing-masing.

Lebih kurang begitu ayatnya. Kita boleh sesuaikan ikut agama, keyakinan dan keperluan kita. Intinya, jadikan niat kita ada rasa cinta kasih dan sayang yang menginginkan orang lain bahagia.

Buang semua motif egois dan selfish, yang orientasinya begini:

"Agar aku boleh shopping puas-puas"

"Agar orang sanjung aku yang banyak harta"

"Agar aku boleh beli ini beli itu"

Dan lain-lain sejenisnya......

Jom..... Kita bersama upgrade diri kita, daripada selfish kepada selfless, hiasi hati dengan cinta kasih tulus, agar kita kuat dan menguatkan, kaya dan mengkayakan.

Ego dan selfish itu kuat dipermukaan saja, namun sangat rapuh dan lemah di dalam.



~from Qi with Love

... Love no Limit ...

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...