Your Magic Blog: Mengakses Energi Ilahi - Attunement Mudah

Friday 15 May 2015

Mengakses Energi Ilahi - Attunement Mudah

Salam damai buat semua pembaca yang budiman...


Saya ingin berkongsi ilmu melalui tulisan ini iaitu bagaimana untuk kita mengakses Energi Ilahi.


Apa itu Energi Ilahi?
Energi Ilahi adalah energi dengan frekuensi yang super duper halus dan tajam dari dimensi ketuhanan atau anda juga boleh memanaggilnya sebagai Energi Cinta Kasih Tuhan.


Dari manakah Energi Ilahi diakses?
Energi Ilahi diakses melalui gerbang energi manusia yang dikenali sebagai Cakra Mahkota atau Crown Chakra. Sumber energi Reiki juga berasal dari sini, kerana itu energi Reiki adalah sama dengan energi Ilahi.



Rajah 1 : Lokasi Chakra Mahkota


Apakah fungsi Energi Ilahi?
Energi Ilahi sangat sesuai dan efektif digunakan dalam proses terapi/rawatan apapun jenis penyakit medik dan non-medik kerana sifatnya yang sangat halus dan tajam mampu menembus ke semua sel-sel tubuh serta semua lapisan tubuh aura semua kehidupan.
Selain itu, Energi Ilahi juga sangat penting dalam proses peningkatan kesedaran spiritual iaitu usaha mengenal hakikat diri, alam dan tuhan. Bahkan, semua ritual agama dan spiritual tujuan sebenarnya adalah mencari jalan untuk mengakses Energi Ilahi.

Bolehkah kita 'orang biasa' mengakses Energi Ilahi?
Ya dengan izin, rahmat dan sifat pemurah tuhan kita semua boleh. Zaman ini adalah zaman di mana frekuensi alam sudah sangat kondusif dan menyokong serta memudahkan semua usaha-usaha memasuki alam spiritual sehingga proses mengakses Energi Ilahi pada zaman ini tidak lagi sesusah dan serumit zaman dulu. Dengan proses penyelarasan atau 'attunement' simple dari seorang master yang sudah terbuka baik cakra mahkotanya, maka cakra mahkota seorang murid boleh terbuka dengan mudahnya. Begitu saja, tidak serumit yang didakwa oleh pihak-pihak yang berkepentingan.


Bagaimana mengakses Energi Ilahi?
Baiklah... Dengan ini saya memberikan penyelarasan atau 'attunement' mudah untuk para pembaca memiliki kemampuan mengakses energi istimewa ini. Syaratnya anda harus ikhlas dengan niat ingin memanfaatkan Energi Ilahi sebagai medium penyembuhan dan sarana mendekatkan diri kepada tuhan.

Prosedur ringkas menerima penyelarasan Energi Ilahi ini:

1. Duduk dengan rileks. Anda boleh bersandar di sofa/kerusi/dinding. Boleh bersila ataupun kedua tapak kaki anda biarkan saja menghadap ke lantai. Tegakkan tulang belakang anda. Tidak perlu terlalu tegak sehingga anda merasa tegang. Luruskan je dengan santai. Kedua tangan anda letakkan di atas paha dengan posisi tapak tangan menghadap ke atas.

2.  Ingat moto ini... SRP... Senyum... Rileks... Pasrah. Ukirlah senyuman manis di bibir anda. Senyum tidak perlu lebar, asalkan anda sudah merasa senyum itu sudah memadai. Rileks... Kendurkan semua otot di badan anda. Mulakan dari kepala, kendurkan... Kening, kendurkan... wajah, dagu, tengkuk, leher, bahu, tangan sehingga ke jari-jari tangan, kendurkan... Kendurkan semua otot anda sampai ke hujung jari-jari kaki. Ambil masa anda tidak perlu tergesa-gesa. Rasakan benar-benar otot anda semua kendur... FOKUSKAN SEMUA FIKIRAN DAN PERASAAN ANDA MERASAKAN OTOT ANDA BENAR-BENAR KENDUR DAN RILEKS... Pasrah, di sini yakinlah di hati anda bahawa anda sedang menyerahkan semua urusan anda kepada Tuhan dan anda yakin Tuhan akan mengurusnya dengan cara yang terbaik... SRP, Senyum, Rileks dan Pasrah.

3. Baca doa sesuai dengan keyakinan anda. Inti doanya adalah memohon kepada tuhan agar anda dibimbing dan diberkati sepanjang proses penyelarasan Energi Ilahi ini dan mendapat manfaat maksima daripada energi ini.  Bagi yang muslim silakan baca Auzu, Bismillah, Syahadat dan Selawat masing-masing sekali... Mahu tambah Fatihan dan ayat-ayat lain pun boleh sesuaikan dengan selera anda.

4. Baca afrmasi/niat ini. "Saya sedang menerima penyelarasan Energi Ilahi secara langsung dari Master Umar. Dengan izin dan kuasa Allah/Tuhan terjadilah dengan sempurna". 

***Afirmasi ini sudah saya set dengan frekuensi energi yang anda perlukan untuk menjayakan proses penyelarasan Energi Ilahi ini.

5. Tutup mata anda... Kekal SRP. Senyum, rasakan semua otot anda sedang rileks dan pasrah kepada tuhan. Meditasi penyelerasan energi ini berlangsung selama 20 minit. Anda boleh set alarm anda agar anda tahu proses telah selesai. Sepanjang proses ini, anda hanya perlu SR
P, tidak perlu baca apapa. Jika anda merasa lebih selesa berzikir atau membaca apapa ayat silakan, yang penting anda tidak terganggu daripada sikap SRP. 

Umumnya anda akan merasakan beberapa sensasi penyelarasan energi di badan anda seperti berikut:

- rasa berdenyut di ubun-ubun, kening dan sekitar kepala anda.
- rasa ada aliran elektrik halus di sekitar tapak tangan dan kaki serta hujung-hujung jari.
- ada gerakan-gerakan halus di dalam perut.
- melihat penampakan cahaya warna warni.
- dada rasa berdebar.
- badan terasa hangat.
- bagi anda yang ada 'barang' (khadam, susuk, saka, dll benda mistik) di dalam tubuhnya mungkin akan merasa kurang selesa
- merasa pening atau mual.
- merasa emosi seperti takut, sedih, dan lain-lain.

Catatan penting: Tidak semua sensasi di atas harus anda rasai. Lain orang lain sensasinya. Jika anda merasakan sensasi kurang selesa, itu adalah kesan 'pembersihan ' oleh energi ilahi yang sedang memasuki sistem energi anda. Usah risau, tetaplah bersikap SRP.

6. Setelah selesai 20 minit, tarik nafas dalam dan hembus perlahan, ulang sebanyak 3x sambil gerakkan jari-jari tangan dan kaki anda sehingga badan anda terasa lebih selesa dan segar. Buka mata anda dan ucapkanlah syukur yang terikhlas kepada Tuhan,  kerana kini anda sudah boleh mengakses Energi Ilahi ( jika anda sudah melakukan prosedur penyelarasan di atas dengan lengkap ).




Rajah 2: Gambaran mengakses Energi Ilahi


Bagaimana menyalurkan Energy Ilahi?
Sekarang anda boleh merasakan kehadiran Energi Ilahi dengan mudah. Caranya adalah:

1. Duduk dengan rileks. Anda boleh bersandar di sofa/kerusi/dinding. Boleh bersila ataupun kedua tapak kaki anda biarkan saja menghadap ke lantai. Tegakkan tulang belakang anda. Tidak perlu terlalu tegak sehingga anda merasa tegang. Luruskan je dengan santai. Angkat kedua tangan anda seperti menadah sesuatu di depan anda, dengan tapak tangan yang terbuka.

2.  Ingat moto ini... SRP... Senyum... Rileks... Pasrah. Ukirlah senyuman manis di bibir anda. Senyum tidak perlu lebar, asalkan anda sudah merasa senyum itu sudah memadai. Rileks... Kendurkan semua otot di badan anda. Mulakan dari kepala, kendurkan... Kening, kendurkan... wajah, dagu, tengkuk, leher, bahu, tangan sehingga ke jari-jari tangan, kendurkan... Kendurkan semua otot anda sampai ke hujung jari-jari kaki. Ambil masa anda tidak perlu tergesa-gesa. Rasakan benar-benar otot anda semua kendur... FOKUSKAN SEMUA FIKIRAN DAN PERASAAN ANDA MERASAKAN OTOT ANDA BENAR-BENAR KENDUR DAN RILEKS... Pasrah, di sini yakinkah di hati anda bahawa anda sedang menyerahkan semua urusan anda kepada Tuhan dan anda yakin Tuhan akan mengurusnya dengan cara yang terbaik... SRP, Senyum, Rileks dan Pasrah.

3. Mulakan dengan menyebut nama Tuhan yang penyayang. Lalu baca afirmasi ini, " Saya sedang menyalurkan Energi Ilahi dari kedua tapak tangan saya. Terjadilah dengan izin dan kuasa Allah/Tuhan"

Tetap dengan sikap SRP... Anda akan merasakan gelombang energi yang sangat halus dan besar mengalir seperti banjir masuk dari ubun-ubun, turun ke dada dan mengalir di sepanjang tangan anda dan keluar memancar dari tapak tangan anda... Makin anda SRP, semakin terasa aliran energi tersebut. Jika anda tidak merasakan aliran energi tadi, perbaiki lagi sikap SRP anda. Anda pasti boleh :)

Bagaiman melakukan proses penyembuhan dengan Energi Ilahi?
Caranya sangat mudah... Saya akan membimbing anda. Berikut adalah caranya:

1. Baring dengan selesa.

2. Sikap SRP seperti di atas tadi.

3. Baca doa memohon kepada Tuhan agar anda disembuhkan daripada semua penyakit dan semakin sihat, kuat dan bahagia.

4. Baca afirmasi/niat ini, "Saya sedang menyalurkan Energi Ilahi untuk menyembuhkan semua penyakit zahir dan batin yang ada di dalam diri saya sehingga saya semakin sihat, kuat dan bahagia. Terjadilah dengan izin dan kuasa Allah/Tuhan".

5. Letakkan tapak tangan di kening anda, serta tapak tangan kiri di pusat anda. Biarkan Energi Ilahi mengalir selama lebih kurang 5-10 minit. Kemudian alihkan tangan kanan anda ke dada diikuti oleh tangan kiri anda dan salurkan energi di situ juga selama 5-10 minit. Tetaplah bersikap SRP. Fokus hanya mengendurkan otot-otot seluruh tubuh anda dan nikmatilah aliran Energi Ilahi tersebut, tidak perlu baca apapa atau bayangkan apapa. SRP saja... Tidak akan ada jin atau apapa makhluk dari alam astral yang cuba mengganggu anda kerana mereka sangat tidak akan berani mengganggu anda yang sedang diselubungi oleh medan Energi Ilahi.


6. Setelah selesai, tarik nafas dalam dan hembus. Ulang 3x sambil gerakkan jari-jari kaki dan tangan serta selesaikan tubuh anda. Ucapkan syukur setingginya kepada Allah/Tuhan atas kesempatan yang diberikan kepada anda mengakses dan memanfaatkan Energi Ilahi yang penuh berkat itu.

Penting untuk anda ambil perhatian. Dalam beberapa hari ini anda mungkin akan mengalami 'healing crisis' yang mana tanda-tandanya adalah seperti berikut:

- badan terasa lemah
- mengantuk sepanjang masa
- badan terasa lebih panas dari biasa
- mudah terasa haus atau lapar
- sering buang air
- sakit makin terasa teruk
- dan lain-lain rasa tidak selesa...

Keadaan ini terjadi kerana Energi Ilahi dengan giat melakukan proses penyembuhan, pembersihan seluruh sistem energi, serta pembetulan semula seluruh sistem badan. Saya nasihatkan anda tetap melakukan proses penyembuhan melalui penyaluran Energi Ilahi seperti di atas secara rutin setiap hari dan banyak minum air jernih agar proses 'healing crisis' ini cepat berlalu.


Itu saja sharing pada kali ini. Doakan agar Tuhan menggerakkan dan memudahkan saya berbagi ilmu-ilmu bermanfaat kepada semua pada masa akan datang. Semoga tulisan kecil ini bermanfaat buat anda.

Jika anda berminat mendalami ilmu-ilmu Energi/Aura dan Spiritual yang lebih advanced anda boleh menghubungi saya dan menyertai kelas-kelas yang saya anjurkan di Qi Center secara berkala.


Salam kasih sayang tulus dari dasar hati yang terdalam :)


~ From Qi with Love









33 comments:

  1. saya tidak bersetuju sekira nya pembukaan energy illahi secara terus sekira nya pelatih tidak mengikuti latihan latihan atau pelarasan seperti tendai reiki atau sebagai nya. buruk lebeh banyak dari baik lebeh lebeh lagi sindrom kundalini terbangkit secara mengejut kerana energy illahi telah turun secara mendadak.......harap master umar kena memahami dan mengetahui bila berlaku nya kebangkitan kundalini dan adakah anda ingin bertanggung jawap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat datang ke zaman millenium di mana alam sedang mengalami perubahan peningkatan vibrasi energi dan membuka rahsia-rahsia ilmu dan hikmah kepada makhluk sejagat tanpa harus menyelam terlalu dalam ke frekuensi theta melalui ritual-ritual berat.

      Saya hanya berbagi ilmu. Jika minat sila amal, jika tidak sila abaikan.

      Trima kasih setingginya 😊🙏

      Delete
    2. Qobiltu guru umar,moga ilmu energy ilahiyah INI bermanfaat buat diri saya Dan keluarga saya,mohon izin Ki saya ingin menggunakan ilmu INI,terima kasih

      Delete
  2. I love this. . Tq master..

    ReplyDelete
  3. Untuk penyembuhan penyakit kena buat tiga step ke atau terus untk step pemyembuhan saja t.kasih MU.

    ReplyDelete
  4. Mohon izin mengamalkan nya.. terima kasih master umar

    ReplyDelete
  5. Qobiltu master umar...mohon izin untuk menerima penyelarasan energy ilahi yang di ijazahkan...moga moga bermanfaat bt hamba dunia dan akhirat dan kepada semua makhluk ciptaan allah swt...doakan yang terbaik buat saya master umar in sya allah aamiin

    ReplyDelete
  6. Ijin menerima inisiasi energi ilahi ya master umar...

    ReplyDelete
  7. Qobiltu...ijin menerima insiasi energi ilahi...

    ReplyDelete
  8. Mohon izin mempelajari master. Mohon bimbingannya

    ReplyDelete
  9. Mohon izin mempelajari master. Mohon bimbingannya

    ReplyDelete
  10. salam master saya dar terengganu malaysia. boleh bagi no whatsapp ? saya ingin pelajari dgn lebih dalam.
    qobiltu guru

    ReplyDelete
  11. Qobiltu.....Salam, saya dari Semarang, mohon ijin mengamalkan ilmunya

    ReplyDelete
  12. Master umar saya dari indonesia ijin mengamalkan ilmunya

    ReplyDelete
  13. Qobiltu mohon izin mengamalkanyah

    ReplyDelete
  14. Mohon ijin menerima penyelarasan energi illahi secara langsung dari master Umar...terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf penyelarasan apa bisa dilakukan setiap saat

      Delete
  15. Apakah itu aja amalannya ky di atas

    ReplyDelete
  16. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

    Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

    ReplyDelete
  17. Apa yg disampaikan ibu Rany akan lebih baik didukung oleh foto dan video....agar orang lebih percaya....

    ReplyDelete
  18. Qobiltu.mohon ijin mengamalkan nya master

    ReplyDelete
  19. QOBILTUHA 🙏MOHON IZIN MENGAMALKANNYA MASTER UNAR.BAROKALLOH🤲🤲🤲

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah saya temui yg saya cari ternyata ada di sini
    Dan sangat berminat sekali untuk mendalami/ belajar Eki disini
    Tentu bimbingan master umar

    ReplyDelete
  21. Qobiltu mohon ijin untuk mengamalkannya

    ReplyDelete
  22. Mohon ijin master Umar..sy ingin berlatih ilmu ini..doakan sy semoga istiqomah dan ilmunya barokah..karena Allah...terimakasih

    ReplyDelete
  23. Qobiltu guru umar

    ReplyDelete

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...