Your Magic Blog: Bola Energy

Sunday 24 May 2015

Bola Energy



Salam damai buat semua pembaca blog ini :)


Salah satu aplikasi ilmu aura yang saya paling suka buat adalah Bola Energi.

Berdasarkan teori fizik quantum, bahawa semua yang ada di alam ini adalah energi, maka apapun yang kita mahukan samada sesuatu yang boleh disentuh seperti wang, rumah, kereta, emas, jet, kerbau, sapi, ayam, seseorang... atau sesuatu yang tidak boleh disentuh seperti cinta, kasih sayang, penghormatan, jawatan, kemasyhuran... itu semua adalah energi.






Rajah 1 : Ilustrasi membuat Bola Energi


Sesuatu yang kita inginkan pada awalnya hanya percikan energi (spark of creation), kita boleh kelaskan ia sebagai Peringkat Wujud Theta, iaitu energi yang masih sangt mentah dan halus.

Ketika keinginan itu di 'caj' dengan membekalkan energi yang mencukupi, ia menjadi lebih detail dan mantap, kita kelaskan ia sebagai Peringkat Wujud Alfa.

Keinginan pada Peringkat Wujud Alfa tadi jika di 'caj' lagi dengan membekalkan energi yang mencukupi, tidak lama kemudian ia akan menjadi cukup padat dan terlihat bentuk wujud kasarnya pada dimensi ketiga ini, yang boleh dilihat, disentuh dan dinikmati sepenuhnya. Ini Peringkat Wujud Beta.

Jika anda tahu... Setiap hari kita ada bermacam keinginan. Sayangnya kerana keinginan itu tidak di 'caj' dengan bekalan energi berterusan, maka ia kekal di Peringkat Wujud Theta, iaitu energi paling halus... Dan ia gagal termaterialisasi di alam nyata untuk kita nikmati. Setiap orang punya banyak keinginan, tapi tidak semua orang mencapai keinginannya. Rahsianya adalah, ramai yang gagal membekalkan energi berterusan untuk men 'caj' keinginannya.

Bagaimana membekalkan energi kepada keinginan-keinginan kita agar ia mampu termaterialisasi di alam nyata ini??? Sejak dari zaman turun temurun, kaedah Visualisasi Mind Power adalah jalannya. Ada yang melakukan visualisasi sambil membaca ayat atau mantra tertentu. Ada pula sambil melakukan tarian atau gerakan tertentu, ada yang sambil memegang azimat tertentu, ada yang melukis atau menulis keinginannya di kertas, atau apa saja kaedah mengikut keyakinan si pelaku, namun intinya adalah Memvisualkan atau Membayangkan keinginan-keinginan tersebut.

Namun... Masalah timbul kerana proses visualisasi itu perlu waktu lebih kurang 30 minit sampai beberapa jam, dan perlu pula dilakukan secara rutin. Maka timbullah inisiatif untuk mengatasi masalah ini, dan terhasillah beberapa kaedah dan yang sangat praktikal menurut saya adalah kaedah Bola Energi... Yang lebih advanced lagi adalah Radionics-Psionics.

Bola Energy, adalah satu bentuk Energy Programming. Keinginan kita boleh di 'caj' oleh bekalan energi berterusan tanpa harus ritual meditasi harian yang memakan waktu. Bola Energi menghasilkan 'structural link' yang menguhubungkan 'Minda-Sumber Energy-Hajat' yang berterusan dengan syarat prosesnya dilakukan dengan benar dan tepat.

Mencipta Bola Energi, tidaklah boleh energi itu dapat dilihat jelas oleh mata kasar kita kerana frekuensi auranya melebihi paras yang boleh di tangkap oleh retina mata kita. Tapi kucing anda mungkin boleh melihatnya. Gambar saya di bawah hanyalah ilustrasi untuk kefahaman. Tetapi... For sure anda boleh merasakan kedua tangan anda ditolak oleh satu medan tenaga magnetik yang semakin kuat sepanjang mencipta bola energi tersebut.

Mudah-mudahan para penggemar ilmu aura mendapat sedikit pencerahan, khasnya alumni-alumni saya di Kelas Belajar Aura. Jangan malas membuat bola energi ok :D :D :D

Oh and by the way... Apabila anda berdoa, tidak kira dengan cara apa, yang penting berdoa... the moment anda menyudahi doa anda, akan naik satu bola energi bercahaya ke atas. Terang atau malap, kuat atau lemah bergantung kepada kemantapan rasa penghayatan doa anda.


Semoga bermanfaat.


Salam sayang tulus dari hati :)


~ from Qi with Love

1 comment:

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...