Your Magic Blog: LONCATAN ENERGI: Upgrade Diri Dari MENCARI REZEKI kepada DICARI REZEKI~

Thursday 4 May 2017

LONCATAN ENERGI: Upgrade Diri Dari MENCARI REZEKI kepada DICARI REZEKI~


Salam Kedamaian semua pembaca budiman (^_^) _/||\_
.
.
Sahabat yang baik hatinya.........

Saya ingin berbagi kepada anda...............

Suatu ilmu yang bakal mengubah hidup anda 360%....................

.
.

Sebelum itu, kenalkan diri saya...........

Nama saya Umar Paranorms. Murid-murid saya panggil Master Umar.

Saya berkecimpung di dalam bidang ilmu metafizik sudah lebih 15 tahun dengan memfokuskan kepada rawatan alternatif pengkhususan pada Gelombang Aura.

Saya mengkaji, mempelajari dan mendalami bidang ilmu kerohanian tasauf Islam , serta bebagai disiplin kerohanian budaya lain sebagai wacana meluaskan ilmu. Disamping itu saya juga peminat tegar ilmu-ilmu energi, frekuensi, aura, vibrasi dan sejenisnya seperti pelbagai varian Reiki, Kundalini, Tenaga Dalam, Hipnosis, NLP, Mind Power, teknologi radinics, psionics.... Terlalu banyak untuk disenaraikan.

Sejak tahun 2007 saya aktif mengajarkan ilmu di dalam bidang ini secara offline dan juga online. Anda boleh mengenali saya melalui tulisan-tulisan saya di blog kecil ini.

Saya telah mencipta beberapa seni mengolah dan mengakses energi yang saya kategorikan sebagai ilmu 'Aura Engineering'. Sebahagianya ada saya tuliskan dan share secara free di dalam blog ini.

Mudahan Allah menjauhkan saya dari rasa ujub dan riak menceritakan kelebihan yang sungguh kecil lagi kerdil ni......... Tapi itulah, orang kata, 'Tak Kenal maka Tak Cinta'.

Ramadan ini saya dan Team Perawat Qi Center melakukan Progam Rawatan Amal Jarak Jauh yang free untuk semua. Sayangnya ketika anda membaca tulisan ini pendaftaran sudah ditutup dengan penyertaan seramai lebih 400 pesakit dari seluruh Nusantara  yang akan dirawat sehingga 20 Jun 2017 ini.

Dan..................

Ramadan ini juga saya melancarkan Ebook saya yang seterusnya, yang saya namakan Ebook Loncatan Energi.

Dengan penuh sukacita saya ingin mengkhabarkan bahawa....


"Jika anda SERAP, FAHAMI DAN AMALKAN kebijaksanaan yang tertulis di dalam ebook ini, hidup anda akan berubah 360%!"


Bacalah.... Dengan hati yang lapang dan tenang..............
.
.
.
Seorang sahabat saya tiba-tiba meninggalkan bisnesnya yang telah dia bangun setahun lamanya.

Ramai orang jadi hairan, kenapa tiba-tiba meninggalkan bisnesnya padahal susah payah dia bangunkan. Hanya dalam waktu yang singkat, dia dapat membangun bisnesnya mengalahkan pesaing-pesaingnya.

Lantas, saya bertanya kepadanya, “Sahabat, kenapa tiba-tiba meninggalkan bisnes dan team yang sudah anda bina dengan susah payah selama ini?".

Dia pun menceritakan, “Semenjak saya menjalankan bisnes itu, saya merasa kosong. Saya bangun bisnes itu sepertinya hanya untuk wang sahaja. Sepertinya hati saya inginkan hal lain. Hal yang lebih dari sekadar wang".

“Semangat bisnes makin sirna dari hati saya. Saya cuba untuk pulihkan, tapi tidak boleh. Segalanya jadi hambar. Kosong".

“Akhirnya, saya ambil keputusan untuk tinggalkan saja sebelum saya kehilangan jati diri. Buat apa pendapatan besar tapi hati rasa kosong. Saya mahu bisnes yang bukan saja menguntungkan dari sisi ekonomi, tapi juga memberikan saya rasa damai dan bahagia dia hati".

Begitulah akhir cerita sahabat saya ini.

Dan sekarang dia sedang membangun bisnes barunya seperti apa yang dia impikan. Bisnes yang melapangkan hatinya dan menguntungkan kantungnya.

Anda pernah merasakan seperti ini?
.
.

***
.
.

Ada seorang lagi seorang kenalan, coach bisnes, bernama Akhbar (bukan nama sebenar). Pada awalnya juga merasa kehilangan jati dirinya dalam membangun bisnesnya.

Permulaan bisnesnya, Akhbar juga merasakan kesempitan hidup dan sering merasakan yang namanya kerugian.

Oleh itu, dia memutuskan untuk ikut program dan kursus-kursus bisnes yang dianjurkan di serata Malaysia.

Kursus-kursus bisnes orang-orang sukses dia ikuti. Semua untuk meningkatkan pengetahuan dan tekniknya menjalankan bisnes.

Tapi, hasil tidak seperti yang diharapkan. Bisnesnya masih sahaja seperti dahulu. Untung perniagaannya tidaklah terlalu besar berbanding pelaburan yang telah dikeluarkan. Semua teknik dan cara yang diajarkan telah dilakukan.

Hari-hari seterusnya, Akhbar menjalani bisnesnya dengan begitu stress. Keuntungan kurang, hati juga kosong. Stress saja yang meningkat.

Untuk menghilangkan rasa stressnya, Akhbar pelan-pelan rajin ke masjid. Solat berjemaah, mendengar ceramah-ceramah agama dan sembang-sembang dengan jemaah-jemaah masjid.

Ehhh... Lama-kelamaan, Akhbar merasa satu kebahagiaan dalam hidupnya yang selama ini tidak dia perolehi. Tapi, dia juga tidak mengerti apakah itu. Yang penting bagi dirinya, dia merasa bahagia.

Seiring dengan kebahagiaan yang dia alami, bisnesnya juga berjalan mulus. Walaupun keuntungannya masih belum terlalu besar tapi, sudah boleh menutupi keperluan-keperluan hidupnya dan keperluan syarikat.

Berbulan-bulan dia jalani, bisnesnya semakin membaik. Hanya berbeza dengan sebelumnya, kalau dulu hampir semua siang harinya habis dengan urusan perniagaannya, sibuk melulu. Sekarang, dia membahagi masanya untuk hal-hal yang bermanfaat walau itu bukan hal bisnes.

Melihat perkembangan dirinya, dia mula bertanya sendiri, “Ada apa ya. Masa saya kurang ke perniagaan, tapi keuntungan lebih banyak. Aneh...".

Sehingga pada suatu hari, di suatu ceramah, dia mendengar kata-kata bijaksana.

"Rahsia hidup sukses, kaya, makmur dan bahagia itu bermula dari HATI.

Urusan kita mencari 'rasa-rasa' kedekatan kepada Tuhan. Bukan cari rezeki. Rezeki sudah diatur Tuhan sedemikian rupa untuk melayani para pencari Tuhan yang benar.

Kalau kita dua puluh empat jam kerja tanpa hati ini diisi dengan 'rasa-rasa' kedekatan kepada Tuhan, maka hati jadi kosong, dunia juga semakin menjauh.

Hati yang bahagia itu menarik hal-hal yang baik dan membahagiakan. Manakala hati yang kosong, akan menarik hal-hal yang tidak membahagiakan. Kalau kita sering mencari yang punya rezeki yakni Tuhan, maka rezeki akan datang pada kita".

Lantas Akhbar tersentak, “Ini dia ni!. Sebuah loncatan yang saya buat pada masa lalu, dari saya terlalu sibuk berniaga. Sekarang lebih kepada hal untuk mengisi hati, malah Tuhan berikan keuntungan yang diluar logika. Kalau dulu saya mencari rezeki, sekarang malah saya yang dicari rezeki".

Maka Akhbar berkesimpulan, “Kalau kita sibuk dengan hal-hal yang mendekatkan diri kita kepada Tuhan, maka Tuhan akan memperluas rezeki kita".

Pernah alami hal-hal seperti coach Akhbar?

Atau masih mencari-cari hal yang membahagiakan?

Ini yang dikatakan, Loncatan Energi dari hal yang biasa kepada yang luar biasa.

Bayangkan saja, sibuk berniaga tapi perniagaan kurang menguntungkan, hati juga kosong dan hampa. Akan tetapi kalau sibuk mengingati Tuhan untuk mengisi hati, malah diberi keuntungan yang berlipat ganda. Bukankah itu luar biasa teman?

Perjalanan spiritual itu penuh dengan teka-teki dan hal-hal yang ajaib.

Belakangan ini, ramai orang mengandalkan teknik-teknik yang dia miliki. Tapi hasil kurang memuaskan.

Kita melihat banyak orang-orang yang luar biasa, lantas mengikuti kursusnya. Yang diajarkan di kursusnya itu hampir semua teknik fizikal yang boleh dilihat. Hal yang tidak dapat dilihat, itulah hal spiritual yang tidak diajarkan di dalam kursus.

Kerana itu hal yang sangat abstrak, susah untuk difikirkan. Sangat rahsia.

-Carilah Tuhan, dan cintailah MakhlukNya, maka kau akan dicari dan dicintai oleh Rezeki-


***

Atas dasar itu, saya dengan izin-Nya menulis satu e-book yang bertajuk:
.
.

  “Loncatan Energy, Upgrade Diri Daripada Mencari Rezeki Kepada Dicari Rezeki".


Ebook ini setebal 101 muka surat.

Ringkasan isinya begini:


Ada beberapa jenis perasaan yang menghalang rezeki untuk hadir kepada anda. Inilah 'setan-setan rezeki' pada diri anda.

✅Dan... Ada beberapa jenis perasaan yang sangat halus, tinggi dan indah, yang mana kalau anda aktifkan akan membuat anda DICARI rezeki.

✅Faktor-faktor yang membuat anda ditimpa 'malang, sial, rugi dan semua perkara negatif'. Mengetahui faktor-faktor ini membuat anda mampu mengawal apa yang perlu dan harus datang ke dalam hidup anda.

✅  Faktor-faktor yang membuat anda 'bertuah' dan selalu 'beruntung'.

✅  Vibrasi Energi yang mempengaruhi tarikan rezeki kepada anda.


✅ Beza kekuatan Fikiran dan kekuatan Hati,

✅ Badan anda sebagai 'indikator' kadar kekuatan vibrasi energi yang anda pancarkan.

✅ Kenapa anda sering dibuli? Kenapa anda dicurangi pasangan? Kenapa jodoh anda tersekat?  Jawapannya ada di dalam ebook Loncatan Energi ini.

✅ Vibrasi Energi di bawah 200 000 Hz (unit energi), adalah punca segala penyakit, kesusahan, kemiskinan, pengangguran, dan semua perkara negatif.

✅ Vibrasi energi 500 000 Hz ( Level Cinta Kasih) adalah permulaan hidup yang bahagia sejati.

✅ Banyak lagi......
✅ Dan banyak lagi............

.
.
.

Di dalam ebook ini saya tidak akan mengajarkan anda apapun teknik jualan, pengurusan kewangan, dan apapun hal-hal teknikal yang bersifat fizikal.

Hanya, cara membersihkan hati dan mengolah 'rasa' melalui cara bernafas yang benar membuka penjara 4 unsur, dan cara mengukur vibrasi/getaran energi kita masing-masing agar kekal di frekuensi 'bertuah' dan membahagiakan.

Biar hati makin indah, makin halus, bahagia dan....................

Mari kita intai sedikit lebih dalam isi kandungan ebook ini, ok 😉











***

.
.
Bacalah lagi..............
.
.

SEBUAH LONCATAN, SEBUAH PERUBAHAN!

Sahabat ku yang baik hati.............

Jika kekayaan boleh membuat orang bahagia, tentunya Adolf Merckle, orang terkaya dari Jerman, tidak akan bertindak melakukan bunuh diri dilanggar kereta api.

Jika populariti boleh membuat orang bahagia, tentunya Michael Jackson, penyanyi terkenal di USA, tidak akan meminum ubat tidur hingga overdose.

Jika kekuasaan mampu membuat orang bahagia, tentunya G. Vargas, presiden Brazil, tidak akan menembak jantungnya sendiri.

Jika kecantikan dapat membuat orang bahagia, tentunya Marilyn Monroe, artis cantik lagendaris dari USA, tidak akan meminum alkohol dan obat depresi hingga overdos.

Jika kesihatan mampu membuat orang bahagia, tentunya Thierry Costa, doktor terkenal dari Perancis, tidak akan bunuh diri, akibat sebuah acara di tv.

Ternyata, bahagia atau tidaknya hidup seseorang itu, bukan ditentukan oleh seberapa kekayaannya, populariti, kecantiknya, kekuasaanya, sihatnya atau sesukses apapun hidupnya.

Tapi yang mampu membuat seseorang itu bahagia adalah dirinya sendiri. Mampukah dia untuk mensyukuri semua yang sudah dimilikinya dalam segala hal.

Kalau kebahagiaan boleh dibeli, pasti orang-orang kaya akan membeli kebahagiaan itu tanpa sisa lagi buat kita.

Kalau kebahagiaan itu ada di suatu tempat, pasti di belahan lain di bumi ini akan kosong karena semua orang akan ke sana berkumpul di mana kebahagiaan itu berada .

Untungnya kebahagiaan itu berada di dalam hati setiap manusia. Jadi kita tidak perlu membeli atau pergi mencari kebahagiaan itu.

***

Tulisan di atas saya temui di internet. Tulisan yang benar dan sangat bagus. Bukan tulisan saya ya hehe. Dont credit me 😉
aa
Dibawah ini baru tulisan kecil saya.

.
.

Sahabat ku yang baik hati....................

Bahagia itu urusan hati. Bukan soal kekayaan, populariti, kekuasaan dan apapun bentuk material duniawi ini.

Untuk bahagia, kita hanya perlukan Hati yang bersih, damai, dan bahagia.

Sayangnya........ Ramai kita yang tersesat mencari bahagia di luar HATI. Ini sama seperti mencari ikan hidup di gurun pasir, atau mencari ayam hidup di dalam laut.

Salah tempat sahabatku!

Bahagia itu ada di dalam HATIMU, bukan di luar!

Hatimu itu RUMAH TUHAN YANG MAHA LUAS ataupun THE LIVING TEMPLE OF GOD.

Di dalam itu ada segala yang kita perlukan. Apapun hal material duniawi yang kecil ini tidak mampu memuaskannya. Makanya orang-orang yang disebut di atas tadi yang sudah mencapai puncak jaya material duniawi tetap tidak bahagia dan mengakhiri riwayat hidupnya dengan tragis.

Mahu tahu inti rahsianya?

Saya kasitau ya.......

Itu adalah kerana mereka MEMISAHKAN material daripada spiritual. Merekan memenuhkan keperluan material mereka, dan lupa mengisi spiritual mereka. Akhirnya kecewa berat dan bunuh diri.

Saya sudah menemui beberapa orang yang begini. Dipuncak ketinggian pencapaian material duniawi, mereka menemui KEHAMPAAN dan KEKOSONGAN hati. Ternyata bahagia itu bukan di sini! Kata mereka. Akhirnya mereka mencari ke dalam, dan berjaya menemui bahagia itu di dalam hatinya.

Anda mungkin akan kata,

Kalau saya fokus mencari bahagia di dalam hati, fokus mengisi hal rohani, akan kayakah saya? Akan popular kah saya? Akan berkuasa kah saya?

Well my beloved friends...... Saya tidak ingin memberikan anda motivasi berlebihan dan memesongkan.

Cukuplah kata-kata ini menjelaskan,

"Jika yang kau cari adalah Tuhan, yang Dia itu Maha Kuasa, Maha Kaya, Maha Agung, Maha Mulia, Maha Luas, Maha Indah, dan Maha Segala Maha..... Akan kurang apakah dirimu?"

Memang........ Ramai orang yang berada di jalan agama itu masih kelihatan lemah tidak berdaya, kekurangan, malah banyak yang fanatik dan ganas. Kenapa kira-kira?

Kerana mereka SALAH LONCAT!

Iyaaaa .... SALAH LONCAT!

Mereka MELONCAT dari MENCARI KESENANGAN MATERIAL kepada MENCARI KESENANGAN SPIRITUAL. Fokusnya mahu banyak ilmu, mahu jadi orang pintar, mahu syurga, mahu sakti, mahu banyak pengikut, bahkan tidak kurang juga yang mahu kaya dan kuasa.

Ini saya kata SALAH LONCAT!

Ehhh sekejap....... Adakah itu memang salah?
Mahu ilmu itu salah? Mahu syurga itu salah?

Well...... Salah, dan juga tidak salah? Hahaha

Pening ya?

Ia memang tidak salah, kerana itu JALAN SELAMAT. Itu sudah betul, anda suda jadi orang baik di situ.

Ia jadi salah, kalau anda ingin menuju JALAN MATLAMAT, iaitu puncak akhir segala pencarian, intinya inti, kejayaannya kejayaan, kekayaannya kekayaan, sandronya sandro, bilang orang Bugis haha

Untuk ke situ, anda perlu MELONCAT LEBIH TINGGI.

Iaitu....... Fokus mu harus meloncat mendapatkan CINTA Tuhan mu. Bukan meloncat ke ciptaan materialNya, dan bukan juga ke ciptaan spiritualNya, bukan itu sahabatku!

Seperti mana yang telah dijalani oleh Sufi lagenda Rabiatul Adawiyah yang menjelaskan dengan tersirat begitu indah didalam doanya, ketika khalwat cinta agungnya bersama Tuhan:

"Ya Illahi, apabila aku menyembah-Mu karena takut akan seksa nerakaMu, bakarlah diriku dengan apinya. Bila sujudku padaMu karena mendamba syurgaMu, tutuplah pintu syurga itu. Namun bila ibadahku demi CintaMu semata, jangan sesekali palingkan wajahMu, aku rindu menatap abadinya keindahanMu".

Ohhhhhhhh........ Betapa indahnya! Hanya mereka yang berada di 'wilayah itu' yang mampu merasakan getaran rasanya.

Anda tahu apa yang Tuhan anugerahkan kepada beliau atas LONCATAN ENERGI itu?

Well....... Tidak dapat dibayangkan dan diceritakan dengan bahasa terbatas ini. Cukup anda tahu, itu super duper duper duper duper awesome!

LONCATAN ENERGI, inilah yang ingin kita lakukan bersama. Saya, anda, mereka.... Kita semua!

Perlahan, tapi pasti. Sedikit demi sedikit tapi ada.

Hal ini akan saya kupas lanjut di ebook saya, LONCATAN ENERGI yang akan saya lancarkan 7 Ramadan nanti.

Mudahan kita boleh melakukan LONCATAN ENERGI bersama dari JALAN BIASA, ke JALAN SELAMAT dan lanjut terus ke JALAN MATLAMAT.

DICARI rezeki, bukan lagi MENCARI rezeki.






👇👇👇

Berapa harga ebook ini???

RM 150?

RM 120?

RM 100?

Oh tidak!

RM 90 sahaja!

Ya!



RM 90 sahaja!


OK... Bagaimana untuk mendapatkan Ebook ini dan mula melakukan LONCATAN perubahan pada hidup anda?

Tunggu dulu........... Sabar.............

Lihat dulu apa kata mereka yang sudah  membaca dan mengamalkan isi ebook ini:







Oh ya... Saya juga menyediakan Group Bimbingan Khas yang interaktif iaitu Group Telagram Loncatan Energi yang sekarang ini sudah ada 448 ahli, seperti yang anda boleh lihat di screen shot di atas. Bimbingan ini adalah seumur hidup!.... Kerana saya ingin benar-benar anda merasakan perubahan hidup!







Cukup saya tunjukkan ini dulu ya..........
.
.

Sekarang giliran anda pula untuk melakukan LONCATAN ENERGI ke arah PERUBAHAN HIDUP yang anda inginkan selama ini.

Tidak akan rugi anda mengorbankan RM 90 untuk sebuah ilmu!


Bahkan ilmu yang bakal anda pelajari dalam ebook LE ini sungguh tidak akan sebanding dengan wang RM 90.

Sudah bersediakah anda melakukan LONCATAN ENERGI???



Kalau anda sudah bersedia...........................
.
.
.

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Cara untuk memiliki Ebook Loncatan Energi ini sangat mudah.


1. Lakukan pembayaran sebanyak RM 90 sahaja ke mana-mana akaun ini:



CIMB Aura Rich 
Global 8005726393 

Atau, 

Maybank Qi Wealth Venture 
560148680078 



2. Berikan bukti pembayaran anda tadi kepada saya melalui link whatsapp saya di bawah.

Silakan KLIK link Whatsapp  di bawah ini, anda akan terus dibawa ke ruang chat whatsapp saya:




3. Berikan alamat email anda
.

4. Saya akan emailkan Ebook Loncatan Energi dengan segera.
.

5. Anda akan di add ke Group Telegram Loncatan Energi untuk bimbingan lanjut.

.
.
.
Bertindaklah melakukan perubahan hidup sekarang juga.
.
.
Anda selalu berdoa memohon bantuan dari Tuhan, dan anda pun menunggu dan menunggu hadirnya 'petunjuk' atau 'petanda'.


Siapa tahu................. Mungkin inilah 'petunjuk' atau 'petanda' yang anda sedang tunggu itu. Jika anda melepaskannya begitu saja, bukankah sangat rugi?

Apa ruginya berkorban RM 90?

Anda tidak perlu menggadai rumah, tanah pusaka, kereta, motor, basikal, atau barang - barang berharga... Betul kan?

Tindakan anda hari ini bakal mengubah hidup anda!


Saya mendoakan anda mendapat kesihatan terbaik, cinta terbaik, rumah tangga bahagia, rezeki melimpah, urusan lancar dan semua perkara-perkara yang  baik yang hidup ini sediakan.

Salam damai penuh cinta kasih dari lubuk hati paling dalam  


~ from Qi with Love

Master Umar Paranorms
Qi Center Malaysia
Kota Kinabalu Sabah




No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...