Your Magic Blog: 2012 - Kiamat kah ?

Friday 9 March 2012

2012 - Kiamat kah ?

Salam :)

Lama rasanya tidak mengisi blog ini dengan coretan-coretan. Maklumlah, diri disibukkan dengan macam-macam urusan.

Tahun ini ramai yang 'ribut' dgn cerita kononnya inilah tahun di mana dunia akan kiamat sehingga ramai yang digeggam ketakutan. Filem-filem hollywood menggambarkan keadaan ini dengan peristiwa-peristiwa besar yang membawa kehancuran dalam skala besar. Misalnya tsunami yang menelan sebuah negara, hujan meteor yang memusnahkan sebuah bandr besar, dan lain-lain lagi lah.

Peristiwa kiamat pada tahun 2012 diramalkan oleh Kaum Maya berabad yang lepas. Kita juga tertanya-tanya, adakah ini benar? Apatah lagi sekarang ini fenomena bencana alam abegitu sering terjadi. Bagaiamana pendirian kita?

Dalam Quran sendiri, dikabarkan bahawa kiamat atau kehancuran alam secara besar-besaran hanya Tuhan yang tahu masanya yang tepat. Dalil dari Quran is untuk perkara ini adalah 'untouchable'. Kita hanya boleh kata wallahu'alam.

Dari perspektif ilmu metafizik, tahun ini memang 'kiamat', yang bermaksud 'akhir' bagi satu era di alami ini, dan bermulanya satu era baru yg akan mempengaruhi seluruh isi alam ini secara global. Ini adalah berkaitan dengan susunan planet-planet. Setiap 2000 tahun, susunan planet mengalami satu kitaran yang lengkap. Di bawah tahun 2000 adalah dikenal sebagai Zaman Aries. Zaman itu ada corak sendiri dalam semua aspek termasuklah keadaan alam, cara berfikir dan bentindak bagi manusia dan seluruh makhluk. Tidak kah anda perhatikan bagaimana alam ini sedang berevolusi? Bagaimana semua manusia sekarang semakin mengalami perubahan? Perhatikan maka anda akan memahami :)

Sekarang zaman itu sudah berakhir, dan 2012 inilah penghujungnya atau 'kiamat' nya. Zaman Aquarius akan muncul. Perubahan ini sangat jelas, getaran alam semakin berubah yang dulunya 7cps kini semakin tinggi. Perubahan ini mempengaruhi semua kehidupan di mana-mana, termasuklan tahap kesedaan manusia secara global. Ilmua metafizik barat menggelar tahap ini sebagai 'Crist Concious', atau dalam bahasa kita ' Kesedaran Isa'. Apakah pengaruhnya? Adakah sudah waktunya Nabi Isa muncul? Hanya Allah yang tahu.

Tapi yang jelas, perubahan zaman ini akan menghasilkan ledakan-ledakan alam yang agak ekstrem. Empat unsur alam iaitu tanah, air, api dan angin akan mengalami pergolakan besar. Namun kemampuan manusia dengan kepintaran, kebijaksanaan dan teknologinya sudah mampu mengatasi perkara ini.

Begitulah serba sedikit kisahnya yang saya ketahui. Mudah-mudahan kita kekal dalam bimbingan dan perlindungan Allah.

Salam kasih dan sayang dari lubuk hati yang terdalam :)

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...