Your Magic Blog: Menyalurkan Energi Vs Sinkronisasi Energi

Wednesday 28 September 2016

Menyalurkan Energi Vs Sinkronisasi Energi



Salam kedamaian buat seluruh alam _/|\_

"Merawat dengan kaedah energi tidak semestinya harus menyalurkan energi".

Kalau anda praktisi reiki, tenaga dalam, dan disiplin ilmu energi/qauntum/aura lainnya, mungkin kenyataan saya ini agak 'confusing' kerana selama ini anda mungkin berpegang pada mazhab 'menyalurkan energi' apabila melakukan rawatan kepada pesakit-pesakit anda atau mengisi energi ke objek-objek.

Ada satu lagi kaedah yang saya selalu gunakan, dan semakin sering gunakan untuk mengganti proses 'penyaluran energi' kepada pesakit, iaitu kaedah 'sinkronisasi energi'.

Bagaimanakah itu?

Apabila kita berniat untuk merawat seseorang, atau membantu seseorang dengan energi kita, akan terbina satu ' open link' energi menghubungkan medan energi kita kepada medan energinya. Dalam keadaan ini medan energi kita akan saling mempengaruhi melalui 'open link' dari niat tadi. Energi yang lebih kuat akan mempengaruhi energi yang lebih lemah. Anda boleh melihat skala kekuatan energi melalui Table of Conciousness Dr. David Hawkins sebagai rujukan.

Ketika 'open link' sudah wujud, anda sebagai perawat tinggal meningkatkan vibrasi energi anda setinggi-tingginya. Caranya? Dengan mengakses energi ilahi dari cakra mahkota, dipadukan dengan energi cinta kasih tanpa batas dari cakra jantung anda. Lebih tinggi lagi anda 'kembali ke sejati diri anda' yang maha luas meliputi segalanya ( fana, kalau and lebih suka istilah ini ).

Sering terjadi kepada perawat-perawat yang kurang atau tidak memahami konsep ini akan dipengaruhi oleh pesakitnya. Energi negatif daripada pesakitnya terjangkit kepadanya. Efek yang biasa terjadi, dia mengalami gangguan emosional dan juga fizikal.

Bilakan anda dipengaruhi oleh medan energi rendah? Iaitu apabila anda masih 'bermain di area 3 cakra bawah'. Anda lebih fokus ke gerakan fizikal (jurus), menggunakan kekuatan emosi dan visualisasi aktif ketika merawat. Ini semua adalah fungs cakra dasar (fizikal), cakra seks (emosional), will power dan nafas (cakra pusat).

Pesakit-pesakit anda juga sedang berada di area ini. Kalau timbunan emosinya lebih besar atau willpowernya lebih kuat, maka anda pasti akan terpengaruh. Manusia-manusia biasa mainannya dia area 3 cakra dunia ini (force level). Anda sebagai perawat harus bermain di area atas, di 4 cakra spiritual (power level).

Bukan cuma pesakit, sinkronisasi energi juga terjadi antara diri anda dengan orang-orang yang dekat di hati anda, yang mana anda dan mereka memang sudah sedia ada 'open link' energi hasil hubungan emosi. Sebab itu anda dan mereka selalu saling mempenharuhi di level energi dan merebak ke level fizikal, mental dan spiritual.

The Law Resonance Frequency. Ini hukum alam yang membuat energi kita dan pesakit terhubung dan saling mempengaruhi.

Semoga pencerahan ini bermanfaat.

Salam cinta kasih dari lubuk hati yang terdalam.

~ from Qi with Love

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...