Your Magic Blog: Catatan Perjalanan 1

Tuesday 16 August 2016

Catatan Perjalanan 1


Salam damai buat semua makhluk Tuhan _/|\_


13 Ogos 2016

Hari aku memulakan sebuah perjalanan rohani dengan versi baru. Perjalanan untuk membebaskan rohani ku daripada belenggu 4 ikatan unsur alam yang menyekat potensi aslinya.




Perjalanan ini adalah ritual untuk mencapai kesejatian bukan untuk mencapai kesaktian, walaupun kesaktian sangat mungkin akan muncul hasil daripada terbukanya gerbang-gerbang energi besar, namun biarlah ia hanya sebagai bonus daripada upayaku mencari cinta sejati antara diriku dengan hakikat ku. Sekadar bonus, bukan focus!

Perjalanan ini juga adalah satu upaya untuk menggetarkan getaran sekeliling lebih tinggi sehingga mempengaruhi diri yang lain untuk ikut melakukan pencarian dan perjalanan menuju sejati. Vibrasi energy yang meningkat akan menggetarkan sekelilingku mengikut Law of Resonance Frequency.

Manusia sedang tenggelam memenuhi keperluan-keperluan 4 unsur alam yang mengikat rohaninya. Ini membuat manusia lupa pada potensi asli dirinya. Seharusnya jasad menjadi 'follower' dan roh menjadi 'leader', tapi sekarang ia sudah terbalik.

Manusia semakin kehilangan harapan dalam kehidupan kerana terlalu bergantung kepada sumber-sumber luar yang terbatas. Manusia merasa tertindas dan kekurangan kerana tidak melihat dan tidak dapat mengakses sumber Tanpa Batas yang ada di dimensi rohaninya.

Aku ingin menyebarkan kesedaran, bahawa mengembalikan potensi rohani yang asli adalah jawapan kepada pencarian kesihatan, kekayaan, kesuksesan, kegembiraan, keharmonian dan kebahagiaan.  Manusia harus self-centered. Manusia perlu menyedari bahawa segala yang mereka cari telah ada dan tersedia secara melimpah di dalam dirinya, bukan seperti fahaman kapitalis yang fokus melakukan pencarian di luar diri, yang selama ini kita ikut dengan patuh dan amalkan dengan gigih.

Perjalanan ini akan menjadi satu pembuktian. Walaupun panjang dan berliku, biarlah aku teruskan. Satu masa nanti jejak-jejak perjalanan ku akan jadi satu rujukan kepada para pencari-pencari kesejatian.

Salam cinta buat semesta alam _/|\_

~ from Qi with Love


1 comment:

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...