Your Magic Blog: Tentang Saka

Friday 30 August 2013

Tentang Saka


Salam hormat untuk semua pembaca budiman :)

Masih banyak yang salah faham tentang saka. So di sini saya sharing serba sedikit dgn ilmu yang tidak seberapa ini.
 
Dalam konteks paranormal, saka adalah merujuk kepada 'warisan' samada saka jin atau saka ilmu. Oleh kerana saka adalah warisan maka setiap pesakit atau subjek yang di dakwa ada saka wajib memiliki silsilah keturunan paranormal samada dari jalur ibu atau ayahnya. Ini syarat pertama untuk menentukan subjek ada saka atau tidak.

Syarat kedua adalah, subjek wajib memiliki sebarang kebolehan paranormal. Dalam kajian saya sepanjang menggeluti dunia paranormal, hanya ada 2 kebolehan paranormal yang biasa dimiliki para pewaris saka iaitu pertama mereka sensitif terhadap makhluk halus, mampu merasa bahkan ada yang boleh melihat kehadiran mereka. Kedua, para pewaris saka memiliki kebolehan merawat penyakit tanpa belajar dan biasanya kebolehan untuk mengurut. 

Jika seseorang memenuhi kedua syarat tadi iaitu ada keturunan paranormal dan memiliki salah satu kebolehan paranormal yang saya sebutkan, maka sah dia ada saka.

Saka memberikan kebolehan paranormal, namun oleh kerana kebolehan tersebut datang dari bantuan mkhluk halus ( khas bagi saka jin ) maka ia harus dibayar dengan sesuatu sebagai imbalan terhadap khidmat saka tersebut. Saka akan mencuri energy positif pada si pewaris sehingga dirinya selalu kekurangan energy yang berakibat negatif contohnya, rezekinya jada sempit, keluarga tidak harmoni, jodoh tersekat, ahli keluarga mudah sakit dll. 

Ada 2 kaedah utk merawat dan mnyelesaikan kes saka mengikut pengalaman kami di QI merawat selama ini.

Pertama.............

Memutuskan ikatan batin antara subjek dengan saka jinnya. Ikatan batin antara subjek dengan jin tersebut adalah sebagai hasil daripada perjanjian generasi pertama pengamal dengan si jin. Ikatan ini kekal diwarisi turun temurun. Ikatan batin inilah yang membuat saka akan kekal datang semula walaupun sudah dirawat ratusan kali. Ramai perawat yang belum sedar akan hakikat ini. Bagaimana cara untuk putuskan ikatan batin ini? Ada... Tapi rahsia huehehehe

Kedua..........

Jika ikatan batin tadi sudah putus, maka proses seterusnya akan jadi sangat mudah kerana posisi sang jin tadi akan turun pangkat sama seperti jin-jin yang sangkut ke tubuh subjek akibat keteguran. Ia tidak lagi punya alasan kukuh untuk stay any longer dengan perumahnya. Tinggal proses cleansing yang ringkas maka dgn izin tuhan sakanya akan hilang forever.

Adakah anda punya saka? Atau anda merawat saka tapi ia kekal kembali? Moga tulisan ini memberikan secercah pencerahan.


:::::Makluman::::

Buat anda yang berminat mempelajari ilmu-ilmu metafizik versi Qi Center silakan klik di sini:
http://www.paranormsmagic.com/p/kursus.html

Atau anda ingin memiliki ebook-ebook hasil tulisan saya, silakan klik di sini:
http://www.paranormsmagic.com/p/ebook.html

Mungkin anda perlukan terapi dan konsultasi dengan saya, klik di sini:
http://www.paranormsmagic.com/p/ebook.html

Salam kasih dari lubuk hati yang terdalam :)

~ from QI with Love

2 comments:

  1. Salam umar. Menarik penerangan berkaitan saka. Sy rasa byk yg kurang faham berkenaan warisan saka sama ada upline nya atau down line nya (ehuacehuahuuahehe) tu pasal ada yang piara terpiara anak angkat datuk moyang jin

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh betul tu... terima kasih atas inputnya tuan yang sya muliakan :)

      Delete

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...