Your Magic Blog: Evolusi Diri Melalui Zikir

Monday 15 July 2013

Evolusi Diri Melalui Zikir

Salam semua :)

Zikir Nafi-Isbat merupakan zikir yang dilafazkan dengan kuat sehingga getaran suara yang timbul mampu menggetarkan semua titik-titik energy/cakra/lataif di tubuh sehingga sedikit demi sedikit terbuka dan meningkatkan kesedaran menuju makrifat.

Ambil peluang ramadhan ini di mana ikatan roh terhadap jasad semakin longgar melalui puasa sehingga dengan getaran energy dari zikir mampu membuat roh anda melayang naik semakin tinggi ke dimensi-dimensi rohani kembali ke fitrahnya. 

Zikir Jahar Nafi-Isbat, LAAILAHA ILLALLAH adalah zikir 'pencuci' pada semua peringkat bukan saja mencuci dosa-dosa, aura-aura negatif, penyakit-penyakit zahir dan batin malah paling utama mencuci kesedaran. 

Kalimah Nafi, LAAILAHA adalah 'pencuci' semua yang sifatnya negatif di dalam diri. Manakala kalimah Isbat, ILLALLAH adalah kalimah 'pengisi' semua aspek positif dari alam ketuhanan. 

Ertinya zikir LAAILAHA ILLALLAH adalah zikir yang membersihkan semua aspek negatif di dalam diri kita dan menggantikannya dengan aspek positif dari alam ketuhanan. Dengan amalan zikir yang istiqamah anda pasti mengalami transformasi yang luar biasa secara spiritual, mental dan fizikal.

Bagaimana kaedah zikir Nafi Isbat yang tepat? Tunggu sambungan artikel ini.

Salam kasih dan sayang untuk seisi alam :)

No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...